۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۸۸۲
مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری:

 هدايتگري و بصيرت دهی به مردم مهم‌ ترين رسالت امروز طلاب است

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری هدايتگري و بصيرت دهی به مردم را مهم‌ ترين وظيفه طلاب در عصر کنوني دانست و گفت: طلاب بايد با آگاهي به مسائل روز و احکام اسلام مردم به ویژه جوانان را به راه سعادت و رستگاري هدايت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی، مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، گفت: رفتارهای انسان مبتنی بر درون انسان است و آفتی که انسان را تهدید می کند؛ ادعای دین داری است، اما رفتار امانیستی داشتن است یعنی هرجا منفعتی برای خود ببیند عمل می کند.

 

وی افزود: به واسطه نیت خدایی، منفعت خدایی هم به وجود می آید و اوج می گیرد و محاسبه گری از نفس لازمه نیت خدایی داشتن است و هرکس چنین روحیه ای داشته باشد در ابتلاء و سختی ها شکایت نمی کند و آن را عامل رشد و ترقی خود می داند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: گاهی انسان در مسیر حقیقی قرار می گیرد، اما  به دلیل عدم مراقبت از خود از مسیر خارج می­شود که اگر خوف در وجود چنین فردی باشد، مانع کج روی و بیراهه روی او  می شود پس لازم است هرکس در طول زندگی، مدام از نفس خود مراقبت کند و درون خود را خدایی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی شناخت را یکی از امتیازات انسان بر سایر موجودات دانست و گفت: مبنای شناخت انسان عقل، خرد  و اندیشه است و انسان با سه عنصر چشم، گوش و قلب می تواند استعدادهایش را به فعلیت برساند و چنانچه از این سه عنصر استفاده صحیح نکند، در راه رسیدن به کمال دچار مشکل می شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر عمل به دانسته ها در راه رسیدن به مسیر تعالی، افزود: انسان اشرف مخلوقات است، اما جهنم پر است از همین  انسان ها که علتش عامل نبودن به دانسته ها و سقوط در راه رسیدن به کمال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به مسأله ارزشمند تعلیم و تربیت و وظیفه ای که طلاب علوم دینی در این زمینه دارند گفت: ما در دنیای معاصر باید جایگاه ویژه ای در مسأله پرورش انسان ها داشته باشیم اگر طلاب به عنوان مربی جامعه نتوانند کاری کنند، دیگران به راحتی خلأ تربیتی جامعه را به  هر روشی پر خواهند کرد.

 

وی با تأکید بر تلاش های دشمن برای تسلط بر اسلام و مسلمین بیان داشت: دشمن در برنامه های اسلام ستیزی خود به این نتیجه رسید که تا زمانی که مسلمانان پایبند به قرآن بوده و به آن عمل کنند کسی جرأت نفوذ بر مسلمانان و تسلط بر پیروانش را ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اين‌که بايد از ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف استفاده کرد، اظهار داشت: امروز تحولات بزرگي در دنياي اسلام در حال شکل گيري است و به همين دليل رهبر معظم انقلاب عنوان مي‌کنند که انقلاب صد برابرگذشته نيرو و توان دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان این که طلاب بايد در ارتباط با مسائل و برنامه هاي تبليغي نيز مانند مباحث علمي پژوهش كنند به ظرفيت علمي بالاي حوزه هاي علميه اشاره کرد و افزود: توسعه مادي در كشور و جامعه بايد همگام با توسعه دين و فرهنگ ديني در جامعه باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری، هدايتگري و بصيرت دهی به مردم را مهم‌ ترين وظيفه طلاب در عصر کنوني دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بايد با آگاهي به مسائل روز و احکام اسلام مردم به ویژه جوانان را به راه سعادت و رستگاري هدايت کنند.

 

وی با بيان اين‌که دشمنان اسلام و نظام به دنبال تضعيف اصول اعتقادي مسلمانان هستند تا وحدت مسلمانان را بر هم بزنند، افزود: بينش عميق نسبت به مسائل اعتقادي و پاسخ به شبهات ديني، خودسازي، رعايت تقواي الهي و بصيرت و آگاهي نسبت به مسائل روز از وظايف مهم طلاب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی افزود: با توجه به اين‌ كه اساس كار فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه حمايت از دين و ترويج فضائل ديني بوده، امروزه خطر عدم بصيرت نسبت به مسائل سياسي جامعه بيشتر از ساير خطرات است.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود امتياز انقلاب اسلامي ايران را به ديگر انقلاب های جهان، فرهنگ ديني آن عنوان کرد و گفت: امروز طلاب حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ وظیفه دارند احکام دین را به شیوه ای اثرگذار برای عموم جامعه تبیین و تشریح کنند.

 

وی با اشاره به اين‌كه فرهنگ اصيل اسلامي با فرهنگ عمومي كشور ما عجين شده است، گفت: مردم كشور ما فرهنگ اسلامي و ديني را جزو اولويت خود قرار داده و هر جايي كه با فرهنگ عمومي تطبيق نمي‌كرد، در آنجا فرهنگ عمومي را كنار گذاشتند و فرهنگ اصيل ديني و اسلامي را انتخاب كردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان این که فرهنگ اصيل اسلامي در باورهاي مردم عمق دارد و در طول تاريخ كشورمان اسلام هميشه خود را نشان داده است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت در حراست از این فرهنگ اصیل دینی و انقلابی نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند./950/202/ب2

ارسال نظرات