۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۲۷۳۱۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

نظام جمهوري اسلامي زمينه‌ساز حکومت حضرت مهدي است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بيان اين‌که نظام جمهوري اسلامي زمينه‌ساز حکومت حضرت مهدي(عج) است، گفت: منتظران واقعي بايد براي زمينه‌سازي ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ايمان باشند و انتظاري مثبت، پويا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه ستاد مهدویت استان در ساری دوری از بن بست و نااميدي را يکي از برکات اعتقاد به مهدويت دانست و افزود: استکبار از وحدت جهان اسلام مي ترسد و بر همين اساس ايجاد تفرقه و چند دستگي در ميان مسلمين را در دستور کار خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: حضرت مهدي موعود(عج) تا روزي که اراده حضرت حق براي ظهور محقق نگرديده در پرده غيبت به سر مي برد اما مردم از برکات و نعمات وجود او بي بهره نيستند و همانند خورشيدي که در پشت ابر است آثار وجودي اش بر بندگان خدا ظهور و بروز دارد.

 

وی ادامه داد: روزي که مشيت و اراده حق بر ظهور تحقق يابد حکومت جهاني تشکيل و صلح و امنيت و رفاه و آسايش و دينداري همه جارا فرا خواهد گرفت و عدالت واقعي محقق خواهد شد و ظلم و ستم و فساد و تبعيض براي هميشه رخت از جهان بر خواهد بست.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: مسلمانان بايد با مطالعه، بينش خود را نسبت به مهدويت بالا ببرند و هرچه مطالبه افزايش يابد شناخت بيشتر مي شود و به تبع آن وحدت فزوني مي يابد زيرا عمده اختلافات موجود از عدم شناخت مباني و اصول يکديگر است.

 

وی افزود: حقيقت مهدويت، در واقع منتهي شدن سير جوامع بشري به سوي جامعه واحد، سعادت عمومي، تعاون و همکاري، امنيت و رفاه همگاني، حکومت حق و عدل و خلافت شايستگان و مؤمنان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصريح كرد: تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي، سبب جهاني شدن تفكر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي، بايد به صورت فراگير گسترش يابد.

 

وي با بيان اينکه نظام جمهوري اسلامي زمينه‌ساز حکومت حضرت مهدي (عج) است، تصريح کرد: منتظران واقعي بايد براي زمينه‌سازي ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ايمان باشند و انتظاري مثبت، پويا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که پيمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر، مهدي موعود (عج) ممكن نيست، افزود: استقامت و پايداري در وادي انتظار، وابسته به درك صحيح از پيشواي موعود است، بنابراين علاوه بر شناخت امام زمان(عج) به اسم و نسب، لازم است درباره جايگاه امام و مقام آن حضرت نيز آگاهي كافي به دست آوريم.

 

وی با تاکيد بر اينکه مبناي مهدويت بر پايه عقل و منطق استوار است، اظهار داشت: جهت‌گيري‌هاي سست، ضعيف و خرافه‌گرايانه نمي‌تواند حق مطلب در اين زمينه را به درستي ادا کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مهمترين نماد مهدويت را عقل و شعور انساني دانست و گفت: بر اساس روايات، در زمان ظهور حضرت حجت(عج) عقل انسانها به حد عقول مطلوب انساني رشد مي‌كند و مردم قابليت درک علوم مختلف را پيدا مي‌کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در زمان ظهور امام زمان(عج) عقل آدمي تکامل يافته و ظرفيت وجودي انسان در عصر ظهور به کمال مي‌رسد، ادامه داد: براي تبيين و تعميق فرهنگ مهدويت بايد شناخت صحيح مردم را نسبت به شخصيت آن حضرت افزايش داد.

 

وی با بیان این که بايد با ارتقاي سطح عقل‌گرايي مردم نسبت به مسئله مهدويت، آنها را نسبت به اين مقوله مجهز کرد، گفت: فرهنگ مهدويت و انتظار، يک فرهنگ اثرگذار و يک فرآيند است که با طي کردن آن فرآيند جامعه به سعادت و کمال مي رسد.

 

حجت‌الاسلام علیزادهبا اشاره به تلاش‌هاي دشمنان براي مقابله با فرهنگ مهدويت، اظهار داشت: دشمنان با استفاده از اين عوام‌فريبي درصدد منحرف‌كردن جريان اصيل مهدويت در جوامع تشيع هستند که بايد با تبيين عقلاني و منطقي مهدويت، توطئه آنان را نقش بر آب كرد.

 

وي افزود: دشمنان مهدويت همواره در عرصه هاي مختلف سعي مي کنند فرهنگ متعالي مهدويت را به انحراف بکشند و از آن بهره برداري کنند و در اين راه فرقه هاي نوظهور و ضاله متعددي در جامعه اسلامی به وجود آمده است که باید با ترویج صحیح مهدویت با این فرقه ها مقابله کرد./1317/203/ب2

ارسال نظرات