۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۸۸۲
هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم؛

سوء استفاده افراد شیاد و سودجو از اقبال مردم به طب سنتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که متولی سلامت وزارت بهداشت و درمان است و برنامه‌های بسیار مدون و خوبی برای ترویج طب سنتی دارد، نسبت به سوء استفاده افراد شیاد و سودجو از اقبال مردم به طب سنتی هشدار داد.
ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم پنجشنبه در دیدار مراجع تقلید با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، سلام قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت را به این اساتید برجسته ابلاغ کرد.

 

وی افزود: مدتی است که سوء استفاده از طب سنتی به ویژه نامگذاری توأم با سوء استفاده به نام طب اسلامی پدید آمده است، افراد و گروه هایی تشکیل شده اند که مخرب هستند که مسؤولان از جهت سلامتی مردم و از نظر عناوینی که این افراد دارند ابراز نگرانی می‌کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که بسیاری از افراد در زمینه مسائل پزشکی و سنتی آگاه نیستند، اظهار داشت: برخی افراد سودجو با عناوین مقدس وارد این عرصه شده اند و مردم را به گمراهی می کشانند که جامعه سلامی در باره سلامتی مردم نگران است.

 

وی ادامه داد: دوستان مسؤول در وزارت بهداشت حرکتی را آغاز کرده‌اند تا طب سنتی واقعی را معرفی کنند تا مردم با این رشته آشنا شده و طب سنتی به خوبی پرورش پیدا کند، اما عده ای مانع این کار هستند که طب واقعی سنتی نمایان شود؛ وزارت بهداشت عزم راسخی در زمینه احیای صحیح طب سنتی دارد.

 

ایرانی خواه با بیان این که متولی اصلی سلامت وزارت بهداشت و درمان است، ابراز داشت: وزارت برنامه های بسیار مدون و خوبی برای ترویج طب سنتی دارد، متأسفانه افراد شیادی وجود دارند که از اقبال مردم به طب سنتی سوء استفاده کرده و سودجویی می کنند.

 

وی عنوان کرد: با توحه به پیچیدگی های پزشکی کسانی که بخواهند در عرصه درمان ورود پیدا کنند مسلتزم این است که شخص پایه درمان را داشته باشد که درحال حاضر طب عمومی است، هر کسی ادعای اطلاعاتی دارد باید با وزارت صحبت کرده و اطلاعات خود را بیان کند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: ممکن است افرادی در زمینه طب سنتی اطلاعات و حرفی برای گفتن داشته باشند که وزارت بهداشت راه را برای همکاری باز گذاشته است اما در مسأله درمان که جان مردم در میان است حتما باید پایه درمانی وجود داشته باشد./1323/پ203/ی

ارسال نظرات