۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۷۹۰۰
وزیر اطلاعات:

امنیت کشور مرهون تدابیر حکیمانه و فرماندهی با صلابت امام خامنه‌ای است/ شناسایی و انهدام ۲۰ تیم تروریستی

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی امنیت کشور را مرهون تدابیر حکیمانه و فرماندهی با صلابت رهبر معظم انقلاب و دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی عنوان کرد.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حوادث ضد امنیتی که سال گذشته در بسیاری از کشورهای منطقه و حتی کشورهای فرانسه و بلژیک رخ داد، امنیت جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علی رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های گسترده سرویس اطلاعاتی متخاصم و تلاش‌های مزدورانه آنها یعنی گروه‌های تکفیری برای به چالش کشیدن امنیت کشور، سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امنیتی را که مقام معظم رهبری از آن به امنیت بی‌بدیل تعبیر نمودند دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

وی از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج، قوه قضائیه،‌ارتش، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع به عنوان نهادهای مؤثر در برقراری امنیت نام برد که در این راستا از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی اظهار داشت: همدلی و صمیمیت نیروهای مؤثر در امنیت کشور را به برکت وحدت فرماندهی و تدابیر حکیمانه و فرماندهی با صلابت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای حاصل شده است.

 

وی با بیان این‌که در حکت جمعی نهادها و نیروهای امنتیتی، وزارت اطلاعات به عنوان سنگر سربازان گمنام امام زمان‌(عج) نقش ویژه و برجسته‌ای داشته است، ایمان، دینداری، وارستگی و ولایتمداری را راز موفقیت در برقراری امنیت عنوان کرد.

 

وزیر اطلاعات زیربنای علمی کار اطلاعاتی را از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در انجام مأموریت خود عنوان کرد و گفت: در وزارت اطلاعات هزاران نیروی تحصیلکرده با تحصیلات بالای دانشگاهی در مقطع دکتری و فوق لیسانس و جمعی از فضلای حوزه علمیه با تحصیلات خارج فقه و اصول به فعالیت اطلاعاتی با زیربنای علمی می‌پردازند.
 

وی ادامه داد: افزون بر نیروهای تحصیلکرده موجود در وزارت، هزاران نفر در حال تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در رشته‌های مختلف علمی هستند که همزمان با تحولات علمی جهان و کشور ایران بتوانند با کار اطلاعاتی دانش‌بنیان مأموریت خود را به بهترین شکل انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی دیگر عامل موفقیت وزارت اطلاعات را پیوند تنگاتنگ با مردم برشمرد و با بیان این‌که این وزارتخانه از منظر محبوبیت و مقبولیت مردم، وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از رتبه سوم و چهارم برخوردار بوده است، گفت: حساسیت، هوشیاری و اطلاعات به موقع مردم دستگاه وزارت اطلاعات را موفق به کشف بسیاری از توطئه‌ها و زیر ضربه بردن توطئه‌گران کرده است.

 

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی مدنظر رهبر معظم انقلاب، تقدم پیشگیری بر مقابله و تقدم رویکردهای ایجابی بر اقدامات سلبی، اهتمام به حفظ وحدت و انسجام ملی با محوریت ولایت امر مسلمین و هدایت‌های رهبری، پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام و وحدت ملی جامعه را راهبرد وزارت اطلاعات برشمرد.

 

وزیر اطلاعات همچنین از حفظ بی‌طرفی و استقلال در دسته‌بندی‌های سیاسی در عین احترام به همه جریان‌های سیاسی درون نظام و حمایت از نشاط سیاسی سالم و تذکر مشفقانه به هنگام آمیخته شدن تلاش‌های سیاسی با مواضع امنیتی را به عنوان دیگر راهبردهای این وزارتخانه ارزیابی کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با بیان این‌که وزارت اطلاعات با صلابت و اقتدار در برابر توطئه‌ها و اقدامات ضد امنیتی دشمنان انقلاب و سرویس‌های متخاصم ایستاده است، خاطرنشان کرد: باید هراس دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران بر دل دشمنان اسلام بنشیند و فرصت هرگونه توطئه را از آنان بگیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشراف امنیتی کامل وزارت اطلاعات بر اقدامات تروریستی خبر داد و گفت: اقدام بیش از بیست تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و فعالیت‌های ضد امنیتی داشتند از سوی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) کشف شد، جمعی از آنان دستگیر و جمعی به هلاکت رسیدند.

 

وزیر اطلاعات دستگیری چند تیم پشتیبانی تیم‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آنها مواد انفجاری، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد را به عنوان بخش دیگری از اقدامات آن برشمرد و در زمینه مبارزه با مواد مخدر از کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و دو تن مواد پیش ساز و کشف و انهدام 17 لابراتور تولید مواد مخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر خبر داد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: تأمین امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و مبارزه با موانع تولید از جمله اقدامات وزارت اطلاعات برای شکل‌گیری بستر اقتصاد مقاومتی بوده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در عرصه نفوذ مدنظر رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: سربازان گمنام امام زمان‌(عج) با هوشمندی در مبارزه با جاسوسی نیروهای دشمن اقدام و در عرصه بین‌المللی در زمینه مبادله زندانیان با موفقیت عمل کردند./920/پ202/ج

ارسال نظرات