۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۲۷۹۱۳
آیت الله طبرسی:

شاهد اقدامات ملموس دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیستیم

نماینده ولی فقیه در مازندران به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که این مسأله مهم چند سالی است که به دغدغه ای برای رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل شده است، گفت: متأسفانه از آغاز طرح این مسأله مهم از سوی رهبری هنوز شاهد اقدامات ملموسی در بدنه دولت نبودیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که این مسأله مهم چند سالی است که به دغدغه ای برای رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل شده است، گفت: متأسفانه از آغاز طرح این مسأله مهم از سوی رهبری هنوز شاهد اقدامات ملموسی در بدنه دولت نبودیم.

 

وی با بیان این که تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان بهره گیری از ظرفیت های بومی به منظور جهش اقتصادی در کشور است، افزود: به جای مصرف گرا کردن جامعه باید کشور را به سوی تولید و تقویت ظرفیت های داخلی هدایت کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حمایت از تولید داخل را یکی از راه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: اما متأسفانه بخش مهمی از واحدهای تولیدی در کشور به دلیل نبود سرمایه در گردش و رکود اقتصادی، تعطیل شده یا در آستانه ورشکستگی نزدیک شده اند.

 

وی با تأکید براین که دولت باید برای حفظ بقای تولید و اشتغال در کشور حمایت های خود را از این واحدهای تولیدی بیشتر کند، تصریح کرد: اگر تولید داخل تقویت و حمایت شود به حتم بحران های اقتصادی تأثیری در اقتصاد کشورمان نخواهد داشت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که به هیچ وجه نمی توان کشور را با نگاه به بیرون اداره کرد، خاطرنشان کرد: تنها راه حل پیشرفت و توسعه کشور و همچنین جلوگیری از وابستگی به غرب بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

 

وی با بیان این که رشد اقتصادی در هر کشوری با تولید و کار کردن امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: کار یعنی پویایی، تولید، به سمت هدف حرکت کردن، یعنی همان اقتصاد مقاومتی که کشورها برای رسیدن به آرمان های خود و رشد اقتصادی داخلی باید کار را سرلوحه خودشان قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حمایت از سرمایه‌گذاری در استان شد و ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با سالم‌سازی اقتصاد بر روی زمین نماند.

 

وی تنها راه رفع مشکلات کشور را وحدت و همدلی دانست و گفت: مشکلات و بحران های 37 سال گذشته این کشور نیز با همبستگی مردم و مسؤولان رفع شود.

 

امام جمعه ساری، آمریکا را بزرگ ترین دشمن کشور و ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید و رهبری نیز در دیدار قاریان از آمریکا به عنوان طاغوت اعظم یاد کردند.

 

وی با اشاره به معرفی سه طاغوت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در قرآن کریم، افزود: آمریکا به عنوان طاغوت اعظم در این سه بخش حضور دارند و دخالت می کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، همدلی و همزبانی را اصول اولیه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: توطئه شیطانی آمریکایی ها علیه ملت ایران با این اصل مهم خنثی خواهد شد.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک در پیش بودن میلاد با سعادت امام زمان(عج) با بیان این که انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است، خاطرنشان کرد: بدون تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است.

 

وی فرهنگ مهدویت را نسخه شفابخش بشر در برابر همه مشکلات و ناهنجاری‌های امروز دانست و با بیان این که این فرهنگ اصیل باید به همه جهان بسط داده شود، افزود: باید در جهانی‌سازی فرهنگ مهدویت یک حرکت جهادی را دنبال کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز همه توان دشمنان در جهت مخدوش کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شده است، ادامه داد: تبلیغ مناسب انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شود.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: درس آموزی از آموزه‌های دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین و تشریح شود تا این فرهنگ ارزرشی، فرهنگ غالب جامعه شود.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) فتح خرمشهر را یک مسأله غیرعادی و مافوق طبیعت می‌دانستند، گفت: مجهز شدن به سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی موجب پیروزی عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس فتح خرمشهر شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که سیره عملی شهدا باید در زندگی فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود، تصریح کرد: راه شهدا همچون چراغی روشن در جهت رسیدن به سرمنزل مقصود است./201/950/ب1

ارسال نظرات