۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۲۸۱۳۴
آیت الله سبحانی:

انسان نباید به دلیل سوء استفاده عده ای از مهدویت عقیده خود را کنار بگذارد

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که کنار گذاشتن اصل عقیده به دلیل وجود سوء استفاده ها مغالطه ای واضح است، گفت: اگر اصل عقیده محترم است و قرآن و کتاب درباره آن گفته اند، سوء استفاده هایی که وجود دارد نمی تواند لطمه ای به آن عقیده وارد کند.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفرسبحانی از مراجع تقلید  امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نیمه شعبان سالروز میلاد پربرکت حضرت ولیعصر(عج) بر ضرورت مقابله با سوء استفاده از مهدویت تأکید کرد.

 

وی افزود: گاهی می گویند امروزه عده ای از مهدویت سوء استفاده می کنند، این عده در بغداد، بصره، ایران و جاهای دیگر یا خود با به عنوان امام زمان و یا به عنوان نائب ایشان مطرح می کنند، سوء استفاده ها از سفره عقاید باید برچیده شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که کنار گذاشتن اصل عقیده به دلیل وجود سوء استفاده ها مغالطه ای واضح است، اظهار داشت: اگر اصل عقیده محترم است و قرآن و کتاب درباره آن گفته اند، سوء استفاده هایی که وجود دارد نمی تواند لطمه ای به آن عقیده وارد کند.

 

وی ادامه داد: اگر سوء استفاده سبب شود که عقاید را عوض کنیم پس باید نبوت را نیز کنار برگذاریم چون در طول تاریخ ده ها نفر ادعای نبوت کرده و از این مسأله سوء استفاده کردند، با این وجود حتی باید خدا شناسی را از سفره عقاید کنار گذاشت چون فرعون ادعایی خدایی کرده است.

 

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که سوء استفاده بدکاران سبب نمی شود که انسان از عقاید محترم خود که کتاب و سنت بر آن تأکید دارند دست بردارد، ابراز داشت: گاهی می گویند که این امام غائب کیست اولیا باید همیشه در اختیار مردم باشند اما این ولی در اختیار ما نیست.

 

وی عنوان کرد: در جواب می گوییم در قرآن خداوند ولی را معرفی کرده که جامعه را اصلاح می کند، موسی نیز او را نمی شناسد و خبر نداشت؛ موسی به خداوند عرضه داشت خداوندا مردی از اولیا معرفی کن که از او درس بیاموزم و خداوند راه را به او نشان داد.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان می فرمایند که دو نوع ولی وجود دارد که عبارت از ولی ظاهر و ولی غائب است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات