۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۱۳۷
استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ایران مهد قرآن در جهان اسلام

استاندار آذربایجان غربی در مراسم استقبال از حامد ولیزاده، نفر اول رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: ایران مهد قرآن جهان اسلام است و قاریان کشورمان این پیام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ابلاغ می کنند.
مراسم استقبال از حامد ولیزاده، قاری بین المللی قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار اذربایجان غربی امروز در حاشیه مراسم استقبال از حامد ولیزاده، نفر اول رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران با ابزار خرسندی از این موفقیت چشمگیر در عرصه قرآنی، اظهار داشت: ایران مهد قرآن جهان اسلام است و قاریان کشورمان این پیام جمهوری اسلامی ایران را  به جهانیان ابلاغ می کنند.


وی خواستار توسعه فعالیت های قرآنی در استان شد و گفت: دستگاه های فرهنگی اقدامات لازم را جهت استعدادیابی و پرورش نخبگان قرآنی فراهم آورند.


سعادت اظهار داشت: جوانان استان نیازمند الگو پذیری از شخصیت های شایسته هستند که حامد ولیزاده یکی از برجسته ترین این افراد است.


حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگاران از برگزاری موفقیت آمیز مسابقات قرآن در سال گذشته خبر داد و گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان نخستین استان برگزارکننده سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در کشور معرفی شد.


وی افزود: با توجه به ظرفیت های قرآنی استان، آذربایجان غربی سال آینده میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم خواهد بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه های قرآنی این اداره کل پرداخت و خاطرنشان کرد: تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی، ایجاد مراکز تخصصی قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآن از جمله برنامه های شاخص قرآنی این اداره کل است.


حامد ولیزاده، قاری بین المللی از آذربایجان غربی نیز با تشکر ازاستقبال پرشور مسؤولان و جامعه قرآنی استان از این موفقیت، گفت: با توجه به افزایش انتظارات جامعه قرآنی از این جانب، بیش از پیش برای توسعه فعالیت های قرآنی در شهر ارومیه تلاش خواهم کرد.


گفتنی است، حامد ولیزاده قاری ارومیه ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، رتبه برتر رشته قرائت را کسب کرد.


مراسم تجلیل از حامد ولیزاده، نفر برتر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر روز یکشنبه دوم خردادماه، همزمان با جشن نیمه شعبان با حضور مسؤولان استانی در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار می شود.


حامد ولیزاده، متولد سال 1367 ساکن ارومیه است که از سنین کودکی زیر نظر اساتید مجرب استانی قرائت قرآن کریم را آموخت.


این قاری ممتاز بین المللی در کنار 30 رتبه برتر در مسابقات مختلف قرآن، رتبه اول مسابقات بین المللی دانشجویان جهان، رتبه اول مسابقات بین المللی دانشجویان ایران، رتبه دوم مسابقات سراسری قرائت سازمان اوقاف در مقطع شکوفه ها و رتبه اول مسابقات سراسری قرآن بسیج را در کارنامه خود دارد./936/202/ب2

ارسال نظرات