۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۳۰۲
استاد حوزه علمیه:

آبادانی قلب با درک ماه رمضان و انتظار واقعی حاصل می شود

استاد حوزه علمیه با اشاره به فراز صلوات شعبانیه «وَ اعْمُرْ قَلْبِي بِطَاعَتِكَ»، گفت: زماني مي‌توانيم به عمران و آباداني قلب برسيم که ماه رمضان را درك كرده و منتظر واقعي باشيم.
امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مریم پور حسینی، استاد مکتب نرجس امروز در مراسم جشن باشکوه ولادت امام زمان(ع) در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) به تبیین «عمران و آباداني دل در سايه ولايت» پرداخت.
 

وی با اشاره به شوق دیدار ولی عصر برای منتظران، گفت: شاگردي از استاد خود علت ندیدن امام زمان(عج) را جویا شد که استاد در جواب وی گفت: «امشب غذاي شور بخور و بدون اين كه آب بخوري بخواب. عطش تو براي ديدار امام زمانت بايد مانند چنين تشنگي باشد.»
 

پورحسینی با بیان این که شرفیاب شدن به پیشگاه ولی عصر(ج) ادب دارد، اظهار کرد: برای شرفیاب شدن به پیشگاه ایشان باید با همه حضرات معصومين، شهدا، انبيا و صالحين همراه شويم و بدين شكل مشرّف شويم.
 

استاد حوزه با اشاره به این فراز صلوات شعبانیه که می خوانيم «وَ اعْمُرْ قَلْبِي بِطَاعَتِكَ»، ابراز کرد: نيمه شعبان بزرگ ترين عيد شيعيان جهان است، زماني مي‌توانيم به عمران و آباداني قلب برسيم که ماه رمضان را درك كرده و منتظر واقعي باشيم.
 

وی افزود: زمانی می توانیم اجابت صلوات شعبانيه را بگيريم که حيات پيدا كنيم و حيات ما با ارتباط با امام عصر(عج) ميسر مي شود این مسأله خيلي دقيق است و در شعبان جايگاه هاي ويژه داريم.
 

قرآن موجب زنده شدن قلب ها می شود

پورحسینی با بیان این که  انسان داراي دو بعد مادي و معنوي است، بیان کرد: امام علي(ع) برای زنده شدن قلب ها توصیه می کنند که ارتباط خود را با قرآن قوي‌تر كنيم، خدا قرآن را فرونشاننده عطش علمي علما قرار داده است.


استاد مکتب نرجس با تأکید به تدبر در قرآن گفت: باید تلاوت‌هاي قرآني و روزانه رمضان ما با تدبّر و دقت همراه باشد، در مسائل مختلفی که در قرآن به آن ها اشاره کرده است از جمله معاد، بشارت بهشت و آداب معاشر توجّه و تدبّر داشته باشیم.


وی قرآن خواندن را موجب عمرانی و آبادنی قلب دانست و گفت: در ماه رمضان تلاوت قرآن بسيار مبارك است که با تلاوت قرآن آن كاستي‌هاي خود را كم مي كنيم.
 

شکستن بت نفس سبب عمران و آباداني قلب می شود

پورحسینی شکستن بت نفس را موجب عمران و آباداني قلب دانست و اظهار کرد: در صورت شکستن بت نفس نسبت به خود، خانواده و جامعه خود دغدغه پيدا خواهیم کرد، قلب ما از خواب بيدار شده و  عمران و آباداني پيدا مي كند.
 

این استاد مکتب نرجس با بیان این که حيات طيبه به معنی زندگي با خداوند است، گفت: وقتی قلب ما عمران و آبادانی پیدا کرد و بت نفس ما شکسته شد به حیات طیبه قرآن دست می یابیم./202/1310/ب1

ارسال نظرات