۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۲۹۶۷۶
حجت الاسلام حاجی صادقی:

برخی از نزدیکان و مریدان امام تحریف کننده ایشان شده اند/ با شعار تندرو و افراطی در حال زدن ریشه روحیه جهادی و انقلابی هستند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن تأیید بر لزوم بصیرت دهی به مردم گفت: گاهی برخی از افراد که نسبتی با امام راحل داشته اند و یا نزدیکی مریدی هم به ایشان داشته اند، تحریف کننده امام شده اند.
حجت الاسلام حاجی صادقی حجت الاسلام حاجی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در همایش مبلغان اعزامی به رده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدی اتاق های فکر آمریکایی، مقابله با اسلام است، اما مبارزه با اسلام متناسب در جوامع مختلف جلوه های متفاوت دارد؛ در اردوپا اسلام هراسی را مطرح می کنند و در کشور های اسلامی به دنبال تحریف اسلام هستند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به حضور طلاب در دفاع از اسلام اشاره و اظهار داشت: افتخار روحانیت فقط زبان گویای دین نیست بلکه سنگر نشین دین هم بوده است؛ هر گاه شاهد تعرض به دین می شود، شهدایی را داده است؛ برخی امروز در حال تبدیل کردن دین به دین بی تحرک و بی خاصیت هستند؛ وقتی از زبان مسؤولان خودمان می شنوید که دین بله، اما اقتصاد هم است، یعنی دین و اقتصاد جدا از هم هستند و برخی دیگر می گویند کرامت انسانی را بر دین مقدم می دانیم، جواب قرآن به چنین شبهه این است که انسان بدون دین کرامت ندارد.

 

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی به تقابل های مطرح شده در برابر دین، تصریح کرد: انسان بدون دین، شر الدواب می شود و این تقابل  ها خطرناک است؛ در ایام تبلیغی جواب چنین تقابل هایی از جمله تقابل های حق یا تکلیف، خدا یا مردم، تعبد یا تعقل، آرمان یا واقعیت را بدهید که این ها دروغ هایی است که به اسلام می بندند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: جامعیت اسلام و بخش های مهجور مانده قرآن را بگویید؛ بخش های گفته نشده اسلام از جمله این که اسلام به ما یاد داده که چطور با آمریکا مقابله کنید، را بیان کنید.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: دشمن فهمیده یگانه راه شکست این است که امت از ولایت جدا شود؛ علت عمر کم ولایت حضرت علی(ع) نبود پیوند مردم با ولایت بود؛ این که وقتی برخی مصر هستند تا در برابر بیانات رهبر معظم انقلاب موضع بگیرند، را تبیین کنید؛ رؤسای قوا نظریه پرداز نیستند و مشکل رؤسای جمهور بعد از امام این بود که خواستند رهبری کنند؛ در صورتی که کار رییس جمهور، سیاست گذاری نیست، بلکه باید کار اجرایی کند.

 

وی به اهمیت تقویت و تبلیغ ولایت محوری در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه می توانید عمق بحث ولایت محوری را در ایام تبلیغ ماه رمضان بالا ببرید؛ ماه رمضان ماه قرآن و ولایت است؛ معنای ولایت را بیان کنید، آن وقت خواهید فهمید که خیلی از مسؤولان ما ولایی نیستند؛ اگر روزی شاخص های قرآن را استخراج کنیم، مردم متوجه می شوند که چه کسی دین دارد؟ بحث ولایت محوری را در تبلیغ مطرح کنید؛ چیزی که دل ها را متحد می کند، توحید است و تجلی آن در قالب ولایت است.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به لزوم تقویت روحیه انقلابی و جهادی در ایام تبلیغی ماه رمضان تصریح کرد: دشمنان به این رسیده اند که انرژی هسته ای خطرناک نیست، بلکه روحیه انقلابی و جهادی خطرناک است؛ اگر این روحیه در هر بخشی وارد شد، آن را مقاومتی می کنند؛ برخی آمده اند با شعار های تندرو و افراطی ریشه روحیه جهادی و انقلابی را بزنند؛ از نگاهی برخی افراد، امروز اگر کسی از متن دین علوی بگوید، تندرو است؟ روحیه جهادی انقلابی را از نظر قرآن در بخش چیستی، چرایی و چگونه بیان کنید؛ باید روحیه جهادی و انقلابی را احیا کرد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به تبیین مسأله نفوذ پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان طبیب درد شناسی قوی می فرمایند خطر نفوذ یک تهدید بزرگ است؛ نفوذ را درست معنا کنیم؛ نفوذ فیزیکی مهم نیست، بلکه امروز نفوذ متافیزیکی مهم است؛ یعنی کسانی بودند که 16 ماه در رکاب امیر مؤمنان(ع) جنگیدند، اما یک دفعه به روی آن حضرت شمشیر کشیدند؛ نفوذ فکری یعنی این جهت گیری فکری.

 

وی افزود: امروز نفوذ تا حدودی شکل گرفته و باید آن را پاک کرد؛ دشمن برای حوزه ها هم نقشه دارد؛ نفوذ یعنی این که رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می فرمایند دشمن می خواهد روحیه انقلابی را از حوزه بگیرد؛ اولین کار شیطان پس از رانده شدن، نفوذ بود.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی درباره استکبار ستیزی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بر عناصر ماندگاری انقلاب تأکید داشتند؛ مرحله ایجادی اسلام را پیامبر اکرم(ص) انجام داد و مرحله ابقایی به جایی رسید که امام حسین(ع) وضع به گونه ای شده است که برای بقای دین چاره ای جز سر دادن من نیست؛ انقلاب اسلامی تولد جدید اسلام ناب است؛ یکی از بحث های قرآنی بسیار مهم امروز که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان، جهاد کبیر مطرح کردند، استکبارستیزی است؛ در کنار تولی، تبری هم گفته شود؛ برخی به دنبال اسلام رحمانی هستند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که یکی از نقشه های دشمن، تغیبر ذائقه های مردم از آخرت گرایی به دنیا گرایی است، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم دنیا را در مقابل آخرت قرار دهیم؛ موضع اسلام در برابر دنیا این است که دنیا برای تو است، نه تو برای دنیا؛ مواظب باش نوکرت اربابت نشود. قرآن می فرماید در جهت گیری ها مرید دنیا نباشید؛ دنیای معبود، مسجود و هدف درست نیست، بلکه دنیای معبد، معبد و مرکب خوب است؛ می گویند جهت گیری مردم را در انتخابات به سمت کسانی ببریم که در شعارشان رفاه بیشتر است، نه دین بیشتر. خودشان می گویند برای این که مردم بتوانند بر انداز باشند، باید ذائقه و گرایش های مردم را تغییر دهیم.

 

وی با  اشاره به اهمیت وحدت در اسلام اظهار داشت: ایجاد اختلاف از دیگر مواردی است که دشمنان به دنبال آن هستند؛ امروز پرچمدار وحدت عالم اسلام، شیعه است؛ انقلاب اسلامی از تشیع یا تسنن دفاع نمی کند، از اصل اسلام دفاع می کند؛ در تبلیغ بر روی این مسأله تکیه کنید.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی درباره ارائه بصیرت به مردم تصریح کرد: بصیرت دهی به مردم نسبت به نقشه ها را از دیگر مباحث لازم قابل مطرح در تبلیغ دانست و گفت: گیرنده های مردم را بالا ببرید؛ بدترین بیماری بی دردی و بی احساسی است؛ این که جامعه بیمار شود، اما درد نداشته باشد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه درباره لزوم پرداختن طلاب به مسأله اقتصاد مقاومتی در ایام تبلیغی گفت: اقتصاد مقاومتی کار طلاب است، اقتصاد مقاومتی یعنی این تکیه بر همه احکامی که اسلام در باب اقتصاد گفته است.

 

وی درباره تحریف امام خمینی(ره) از سوی برخی از مریدان  امام راحل خاطرنشان کرد: برخی در ابتدا گفتند که عصر امام راحل تمام شده است؛ اما کسی که نگذاشت تمام شود، رهبر معظم انقلاب بود؛ قبل از انتخابات خبرگان تحلیل گری از آمریکایی ها گفته بود که باید کاری کنیم که رهبری سوم انقلاب از جنس اول و دوم نباشد؛ یکی دیگر از تحلیلگران آمریکایی گفته بود که اگر مجلس خبرگان به دست اصول گرایان بیفتد، آمریکا باید بداند که یکی نسل دیگر انقلاب اسلامی را نمی تواند تسلیم خود کند؛ بدانید که امروز به دنبال تحریف امام راحل هستند؛ گاهی برخی از افراد که نسبتی با امام راحل داشته اند و یا نزدیکی مریدی هم به ایشان داشته اند، تحریف کننده امام شده اند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان اظهار داشت: مواظب باشیم مردم بدانند که در انتخابات چکار می کنند؛ اگر ریس جمهوری انتخاب کردند که گرایش فکری و اعتقادی و رفتاری به غرب داشت، انقلاب را خواهد بُرد؛ درست است رهبر معظم انقلاب محکم ایستاده اند،  اما می توانند تأثیر گذار باشند./822/پ201/ج

ارسال نظرات