۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۲۹۸۰۶
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان:

طرح ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم در کرمان اجرا می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان از برگزاری طرح حفظ شبانه‌ روزی قرآن کریم با عنوان «رحله2» در استان کرمان خبر داد.
طرح ملی شبانه روزی قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، اظهار کرد: طرح ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم با عنوان "رحله 2"یکی از برنامه های قرآنی درسطح کشور می باشد که با مشارکت سازمان دارالقران کریم ،موسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، اتحادیه تشکلهای قرانی کشور، معاونت فرهنگ و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان اوقاف در کشور برگزار می شود.

 

وی افزود سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به  منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور بر اساس رسالت فرهنگی خود جهت تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم به مشارکت فعال در این طرح پرداخته است.

 

حجت الاسلام فاطمی افزود: در استان کرمان آستان مبارک امامزاده علی (ع) شهرستان سیرجان، آستان امامزاده سلطان سید احمد(ع) بخش درب بهشت شهرستان جیرفت و امامزاده سید مرتضی (ع) شهرستان رابر جهت اجرای این طرح پیش بینی شده است.

 

وی  مدت اجرای طرح مذکور را در یک دوره زمانی 60 روزه  عنوان کرد و در خصوص شرایط پذیرش متقاضیان گفت:این طرح از بین فراگیران رده سنی 14 تا 22 سال «ویژه برادران» است که متقاضان شرکت کننده در مدت زمان تعیین شده باید به صورت شبانه روزی نسبت به حفظ حداقل حفظ چهار جزء قرآن کریم  و حضور در کلاس های این طرح اقدام کنند.

 

 معاون فرهنگی اوقاف کرمان در ادامه تصریح کرد: در طرح «رحله2» علاوه بر حفظ قرآن کریم به‌ عنوان محور و پایه دوره، تدبر در قرآن کریم، درک آیات، ترجمه، تفسیر و مفاهیم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در این طرح از 15 اردیبهشت ماه لغایت 15 خردادماه سال جاری منتشر و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با توجه به اولویت‌ها و پراکندگی جغرافیایی به سایت  beytolahzan.ir جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند./9709/102/ب2

ارسال نظرات