۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۲۹۸۱۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

برخی سر سفره امام نشسته اما تیشه به ریشه اهداف حضرت امام می زنند

امام جمعه شهرکرد با بیان این که امروز نهضت امام را جز روحیه انقلابی نمی تواند تداوم ببخشد، تأکید کرد که ادامه دهنده تمام عیار راه حضرت امام مقام معظم رهبری هستند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صراحت امام راحل در بیان مواضع انقلابی گفت: حضرت امام(ره) پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) و تشیع  است.

 

وی افزود: قطعا از کسی که در این مکتب صادقانه تلمذ کرده و خود را با روح این مکتب وفق داده باشد جز این انتظاری نمی رود که شفاف با مردم، در برابر مستکبران و زورگویان قاطع و در برابر محرومان متواضع باشد که اقتضای ایمان است.

 

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: امام از آنجا که به معنای واقعی تهذیب شده و تزکیه شده و اهل معرفت بینش و بصیرت در تمام عرصه ها بود فقط رضای پروردگار و انجام وظیفه برایش مهم بود، کسی که فقط خدا را ببیند از هیچ چیز همانند استکبار، تهدیدها و زورگویان باکی ندارد؛ چنین فردی تمامش خاضع بودن در برابر خداوند و انجام وظیفه دینی و الهی است.

 

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در برابر مردم کاملا متواضع و فروتن بوده و ذوب در خداوند بودند، امام مردم را مجاهد و قیام کننده در راه خدا می دانست از این رو از آن ها تعریف می کرد به همین جهت کسانی که در برابر این مردم مؤمن ایستاده بودند را چه در داخل و خارج در صف مستکبران می دانست و با آن ها برخورد می کرد و باکی نداشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که امروز نهضت امام را جز روحیه انقلابی نمی تواند تداوم بخشید، ابراز داشت: هرکس می خواهد نسبت به روحیه و امانت امام راحل پایبند باشد باید تکلیف مدار و شجاع بوده و به وظیفه عمل کند.

 

وی با اشاره به روش تشخیص مدعیان حقیقی پیرو خط امام عنوان کرد: کسی که امام را بشناسد و در ویژگی های امام مطالعه کند به خوبی می تواند تشخیص دهد که چه کسی صادق و چه کسی بازیگر در این عرصه است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برخی بر سر سفره امام نشستند اما تیشه به ریشه اهداف حضرت امام می زنند، امروز کیست که امام را بشناسد اما بتواند تردید کند که ادامه دهنده تمام عیار راه حضرت امام مقام معظم رهبری است.

 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب ذوب در مکتب و مرام امام هستند و در تلاش است که آنچه ناشی امام پایه گذاری کردند که از اسلام و قرآن نشأت گرفته است ادامه پیدا کند، رهبری با تمام وجود راه را ادامه می دهند، اگر کسی مریض نباشد و سالم بیندیشد می تواند این مسأله را تشخیص دهد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که کسانی که مکتب ولایت فقیه  را ترویج می کنند و تلاش دارند که ولایت آسیب نبیند به معنای واقعی تداوم بخش راه حضرت امام هستند، گفت: کسانی که ذره ای با جایگاه ولایت زوایه می گیرند باید بدانند که از مکتب حضرت امام منحرف شده اند.

 

وی افزود: این که هرروز عده ای می نشینند و توجیه می کنند که می خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم و چرا راه را باید بر خود ببندیم باید پرسید که چه کسی می خواهد کشورها را تحریک کرده و راه را ببندد، این کارها شیطنت است؛ آنچه اصل به شمار می رود ارزش های اسلام و انقلاب است، راه برای کشورها باز است منتهی با حفظ ارزش ها.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اگر مشاهده کردیم ارزش های انقلاب مخدوش می شود حاضریم که دروازه را ببندیم که ارزش ها مخدوش نشود، اظهار داشت: حضرت امام این چنین بودند، ایشان حاضر بود با کسی رابطه نداشته باشد اما انقلاب و ارزش های آن بماند؛ رابطه باید بر اساس ارزش ها باشد.

 

وی ادامه داد: امام با صراحت فرمودند که رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است، وقتی رابطه گرگ و میش مطرح است چگونه می توان به گرگ ترحم کرد؛ ترحم بر پلنگ تیز دندان کاری عقلایی نیست؛ آمریکا گرگ است و رابطه با آن ها ظرافت می خواهد همان ظرافت هایی که مدام حضرت آقا بر آن تأکید دارند تا نفوذ صورت نگیرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات