۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۱۸۹
معاون آموزشي بنياد مهدويت كشور:

ظرفيت سازي براي ظهور و تقويت باورهاي ديني در مهدویت مورد توجه قرار گيرد

معاون آموزشي بنياد مهدويت كشور گفت: امام مهدي(عج) دکترین وحدت میان همه ادیان است و به همین دلیل ظرفيت سازي براي ظهور و تقويت باورهاي ديني در مهدويت مورد توجه جدي قرار گيرد.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، حجت الاسلام محمدرضا نصوري، معاون آموزشي بنياد مهدويت كشور، عصر امروز در همايش رهروان ولايت در شهرستان نكا، افزود: براي شناخت امام عصر (عج) و حركت در مسيري كه براي ما ترسيم شده است همه ما ناگزير به استفاده از ظرفيت هاي مختلف مهدويت هستيم و بايد با شناخت دقيق فرصت ها و تهديدها حركت كنيم.

 

وي اظهار داشت: بيان فرصت هاي اساسي دين با محوريت قرآن و عترت مسأله مهم و اساسي است كه بايد مورد توجه باشد و در اين راستا بايد با آسان سازي در استفاده از ابزار و فضا با استفاده از هر بهانه و ابزاري، امام شناسي و مهدويت در جامعه ترويج شود.

 

معاون آموزشي بنياد مهدويت كشور با اعلام اين كه نوفهمي و زيبافهمي در مسأله مهدويت موضوع مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد، ادامه داد: بايد مردم را به سمت زمينه سازي ظهور و مهدويت جذب كنيم و براي اين مهم، از تريبون هاي مختلف استفاده كنيم.

 

حجت الاسلام نصوري گفت: متأسفانه امروزه در جامعه ما آن چنان که براي تقويت اموري همچون رياضي و زبان و امسال آن هزينه مي شود و در تقويت آن تلاش انجام مي گيرد براي تقويت بعد معنوي در وجود خودمان هزينه نمي شود در حالي كه بعد معنوي وجودمان مهم تر است و از حساسيت بالايي برخوردار است.

 

وي اضافه كرد: وقتي دين ضعيف است بايد براي تقويت آن با استفاده از مربيان معرفتي و ديني، دين را تقويت كرد و قرآن تنها براي مراسم عروسي و عزاداري و ختم نباشد بلكه بايد با تدبر در قرآن زندگي خود را قرآني و اهل بيتي كنيم.

 

معاون آموزشي بنياد مهدويت كشور در ادامه توجه به موعود و امام عصر، موضوعي مهم و قابل توجه در همه اديان است و ادیان مختلف از مسيح، مسلمانان و اديان مختلف، موعود را قبول دارند و زمينه سازي هاي مختلفي براي اين مسأله انجام داده اند اما متأسفانه اكنون بحث شيعه ستيزي و مهدي ستيزي در فيلم هاي هاليوود فراوان است.

 

حجت الاسلام نصوري گفت: امام مهدي(عج) دکترین مشترك وحدت میان همه مردم است و بودایی‌ها با اعتقاد به میتریه، یهودی‌ به موعود، مسیحی به مسیح به عنوان موعود اعتقاد دارد، و به همین دلیل منجی یک نقطه وحدت میان همه مردم است، كه متأسفانه بین‌الملل در حال حاضر رها شده است در حالی که مهدویت یک نقطه وحدت میان ما هست و باید محور وحدت قرار گیرد.

 

وي افزود: برخي از افراد از موعود، شيعه، مهدي(عج) و مهدويت هراس دارند و براي همين منظور نيز با توليد فيلم هاي مختلف براي آخرالزمان خشونت، جنگ و درگيري در نظر گرفته اند و به سمت رواج شيعه ستيزي و مهدي ستيزي حركت كرده اند.

 

معاون آموزشي بنياد مهدويت كشور با بيان اينكه بايد در بحث مهدويت و انتظار حساسيت های لازم حفظ شود، يادآور شد: زمينه سازي براي ظهور، توجه به ظرفيت والاي مهدويت، توجه به مسأله منجي باوري، بيان فرصت هاي اساسي دين با محوريت قرآن و عترت و ايجاد حساسيت ديني در جامعه و جوامع مختلف مهم ترين وظيفه ما در عصر غيبت است.

 

حجت الاسلام نصوي گفت: بايد بسترهایی را برای ابراز ارادت مردم به ساحت امام زمان(عج) را فراهم کنیم و از اين طريق با تدبر در قرآن و ايجاد دوستي واقعي با اهل بيت(ع)، بسترسازي و زمينه سازي براي ظهور امام عصر(عج) انجام شود.

 

وی با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از طرف دشمنان اسلام، افزود: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم كنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که جهان امروز تشنه تشيع و مهدويت است چرا که تنها مکتب و ايدئولوژي است که براي آينده جهان برنامه دارد، گفت:  ترويج فرهنگ بالنده مهدويت مهم ترين راه مقابله با مكاتب انحرافي است.

 

حجت الاسلام نصوری تلاش‌هاي دشمنان براي مقابله با فرهنگ مهدويت را بيهوده دانست و بيان داشت: بحث مهدويت در طول تاريخ مورد توجه بوده و عده‌اي درصد بودند كه اين فرهنگ را نفي كنند، اما تلاش آنها نتيجه‌اي در بر نداشته است، چون مهدويت منحصر به مكتب اهل بيت(ع) نيست، بلكه همه اديان الهي به ظهور منجي و برقراري شرايط مطلوب‌تر در جهان اعتقاد دارند./1317/202/ب2

ارسال نظرات