۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۰۲۲۳
امام جمعه موقت كاشان:

اخلاص امام خمینی سبب اعتماد مردم به ایشان بود/ امام هيچ وقت در تشخیص راه اشتباه نکرد

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه اخلاص امام سبب اعتماد مردم به ایشان شد، گفت: امام خميني(ره) هيچ موقع در تشخيص راه اشتباه نكرد و هيچ وقت به بن نرسيد
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در مراسم ياد بود شهداي پايگاه بسيج ملامحسن فيض كاشاني در مسجد آيت الله رضوي خيابان ملامحسن فيض كاشاني با اشاره به ويژگي هاي متعدد امام خميني(ره)، گفت: امام در دل مردم محبوبيت داشت و اين محبوبيت ناشي از بعد توحيدي امام راحل بود كه او را دوست داشتند و نشانه دوستي مردم نيز از لحظه ورود امام به ميهن اسلامي بروز و ظهور داشت و مردم براي استقبال از او حدود 11 كيلومتررا پياده طي كردند.

 

وي با اشاره به اينكه با پيروزي هر انقلابي رهبران آنها در همان ابتداي انقلاب در دل مردم نفوذ دارند اما بعد از مدتي محبوبيت خود را از دست مي دهند يادآورشد: رهبرانقلاب اسلامي بر عكس تمام رهبران دنيا، اگرهنگام ورود امام به ايران جمعيت ميليوني 11 كيلومتر را براي استقبال از او طي كردند اما هنگام رحلت امام جمعيت دهها ميليوني بيش از 33 كيلومتر را طي كردند.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: خداوند محبوبيت بنده صالح خدا را در قلوب مردم جاي مي دهد و او را نزد مردم عزيز مي كند اما بنده اي كه به دنبال ظلم و ستم و دنيا طلبي است خداوند او را طرد مي كند و در نزد بندگان خدا نيز طرد مي شود.

 

امام خميني هيچ موقع در تشخيص راه اشتباه نكرد و هيچ وقت به بن نرسيد

امام جمعه موقت كاشان در ادامه به بن نرسيدن در امور و زندگي را يكي از ويژگي امام خميني(ره) نام برد و افزود: امام خميني(ره) در مسائل انقلاب و پيروزي انقلاي اسلامي و هدايت آن و مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت هيچ وقت به بن بست نرسيد، از اين رو خداوند همه راه ها را به روي هر یک از بندگانش كه تقواي واقعي دارند باز مي گذارد و هيچ موقع به بن بست نمي رسد.

 

به گفته وي، امام خميني(ره) هيچ موقع در تشخيص راه اشتباه نكرد و از راه انبياء و ائمه معصومين منحرف نشد و در تشخيص راه آنها اشتباه نكرد چرا كه وقتي انسان تقواي الهي داشته باشد خداوند نيز نيروي تشخيص صحيح و خوب را از بد به او نشان مي دهد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: هركس مؤمن و با تقوا باشد خداوند نيرويي را در دنيا به او مي دهد كه در تاريكي راه را تشخيص مي دهد و از مسير خارج نمي شود.

 

امام جمعه موقت كاشان تصريح كرد: يكي از ويژگي امام خميني(ره) اين بود كه در مسير خدا حركت مي كرد و هر قدمي كه در اين مسير بر مي داشت چندين قدم راه برايش باز مي شد و هيچ وقت در مسيري كه انتخاب كرده بود عقب گرد نداشت چرا كه هر كس در راه خدا حركت مي كند و جهاد مي كند خداوند نيز پشت سر يكديگر راه را برايش باز مي كند و امام راحل نيز چنين ويژگي داشت و هر قدمي كه براي انقلاب اسلامي برداشت خداوند قدم هاي بعدي را برايش باز مي گذاشت.

 

دشمن با هر سيلي كه از رهبرمعظم انقلاب مي خورد گيج اين سيلي است كه سيلي بعدي دريافت مي كند

وي افزود: امام خميني از هيچ كسي ترس و هراسي به دل راه نداد اما دشمن به شدت از امام هراس داشت و امروز نيز رهبر معظم انقلاب از هيچ كدام دشمنان اسلام و نظام اسلامي هراسي ندارد و دشمن با هر سيلي كه از رهبر مي خورد  هنوز گيج و مات و حيران اين سيلي است كه سيلي بعدي دريافت مي كند.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با اشاره به ديدار اخير پوتين ریيس جمهور روسيه با رهبر معظم انقلاب، يادآور شد: پوتين در ديدار با معظم له از مترجم خود خواسته بود فرمايشات رهبر ايران را بلافاصله برايش ترجمه كنند چرا كه مي خواهد فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران همان لحظه برايش تأثيرگذار است و نمي خواهد از تغيير و تحولات جهاني كه سخنان رهبر ايران دارد عقب بماند.

 

به گفته وي توحيد و عرفان شناسي امام خميني(ره) قوي بود، چرا كه امام به غير از خدا از هيچ كس ترس و هراسي نداشت و زماني كه فرماندهان نظامي خبرحمله صدام را به امام دادند، ايشان دركمال آرامش فرمود، ديوانه اي سنگي را در چاه انداخته است و همين جمله باعث شد نظاميان ايراني با 130 هواپيمايي جنگي مواضع دشمن را در خاك عراق هدف قرار دهند.

 

امام جمعه موقت كاشان گفت: امام خميني(ره) در سخت ترین شرايط و حساس ترين زمان آرام بود و آرامش او ناشي از اطمينان خاطر به نصرت الهي بود به طوري كه در هواپيمايي كه از پاريس به طرف ايران مي آمد وقتي از او سوؤال شد از اينكه به طرف ايران مي رود و احتمال دارد هواپيما را هدف قراردهند چه احساسي دارند، فرمود هيچ احساسي ندارم چون به تكليف خودم عمل مي كنم.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار بصريت، آگاهي، تاريح شناسي و مردم شناسي را از ديگر ويژگي هاي امام راحل دانست و افزود: اخلاص امام باعث اعتماد مردم به امام و مردم شناسي امام نيز باعث اعتماد امام به مردم بود./1307/202/ب2

ارسال نظرات