۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۰۵۸۶
با هدف تحکیم بنیان خانواده صورت گرفت؛

تشکیل سه کارگروه از سوی جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد گفت: جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی سه کارگروه را به منظور فعالیت در راستای تحکیم بنیان خانواده در استان تشکیل داده است.
خانم زهره وضیع- مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد

زهره وضیع، مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد و عضو جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های این جمعیت در استان، اظهار کرد: اعضای جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی را اساتید حوزه علمیه، مدرسان دانشگاه و بانوان فعال در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی استان تشکیل داده‌اند.

 

وی ادامه داد: جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی در راستای نشر ارزش‌های اسلامی به صورت غیردولتی، غیرسیاسی و مردمی اقدام به انجام فعالیت‌هایی فرهنگی و تبلیغی در سطح جامعه به ویژه در بین بانوان می‌کند.

 

وضیع اضافه کرد: هدف از تشکیل این جمعیت نیز رصد مسائل بانوان استان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است به‌گونه‌ای که با استفاده از خرد جمعی و اندیشمندی بانوان فرهیخته، زمینه بهبود وضعیت فرهنگی در جامعه را ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های جمعیت بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی بر مبنای فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد که فرمودند: «نگذارید حضور نمایان زنان فعال در جبهه انقلاب کمرنگ شود».

 

این استاد حوزه علمیه خواهران استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند که جبهه انقلاب به زنان کارآمد، فعال و نویسنده که اهل اقدام و فکر هستند به مراتب بیشتر نیاز دارد، جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی نیز تلاش می‌کند به این دغدغه‌های رهبری پاسخ مثبت دهد.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل شده است، ادامه داد: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این جمعیت هم به صورت هماهنگ با نهاد تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 

وضیع یادآور شد: پارسال به همت جمعیت بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی طرح تبیین آسیب‌های استفاده از ماهواره برای بانوان محلات گوناگون اجرا شد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

 

به گفته وی اجرای طرح تبیین آسیب‌های استفاده از ماهواره برای بانوان بر مبنای کار پژوهشی و مطالعاتی انجام‌شده اجرایی شد و نتایج آن نیز در بخش تحویل داوطلبانه دستگاه‌های ماهواره از سوی خانواده‌های این محلات کاملاً مشهود بود.

 

وضیع با اشاره به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی امسال هم با توجه به دغدغه‌ها و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب برای خود اهداف و برنامه‌هایی را تعریف کرده است، افزود: در این راستا و به منظور تحقق اهداف این جمعیت سه کارگروه مختلف در استان تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه کارگروه مهرورزی در خانواده با هدف تحکیم بنیان این نهاد، یکی از این سه کارگروه‌ است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و تبیین و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی دو کارگروه دیگر تشکیل‌شده از سوی جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی هستند.

 

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد در خاتمه اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی امسال در راستای این سه کارگروه اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در بین بانوان مناطق گوناگون استان می‌کند.

 

گفتنی است، بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان خراسان شمالی بیش از 50 درصد از جمعیت 930 هزارنفری این استان را بانوان تشکیل داده‌اند./9314/302/ب2

ارسال نظرات