۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۳۰۶۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

 ۱۵خرداد روز تحکیم پیوند مردم با روحانیت و رهبری بود

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی گفت: قیام خونین 15 خرداد سال 42 روز تحکیم پیوند مردم با ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عضو خبرگان رهبری آیت‌الله کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد که در تبریز، با تشریح ابعاد تاریخی این نهضت خونین ملت ایران علیه رژیم طاغوت, اظهار داشت: یوم الله 15 خرداد ماه، تبلور پیوند دیرینه ملت و روحانیت است.


وی با بیان این‌که قیام برای خدا و وحدت کلمه مهم‌ترین ارکان انقلاب بوده و حفظ نظام نیز درگرو حفظ آن است، خاطرنشان کرد: همگی مدیون حرکت قیام 15 خرداد هستیم؛ باید از استقلالی که امروز مرهون آن هستیم به‌عنوان امانت‌های خداوندی محافظت کنیم. قیام خونین 15 خرداد سال 42 روز تحکیم پیوند مردم با ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی بود.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: مردم در قیام 15 خرداد برای پاسداری از کیان اسلام و حمایت از رهبری به تظاهرات برخاستند و رژیم منحوس طاغوت نیز که انتظار چنین واکنشی را نداشت، با نشان دادن خوی ددمنشانه خود و به شهادت رساندن هزاران نفر ماهیت پلید و ضداسلامی نظام طاغوت را آشکار ساخت.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این‌که انقلاب سختی دارد و باید در مسیر و خط رهبری و امام حرکت کنیم، تصریح کرد: 15خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری بود، در حقیقت ملت ایران در این روز نشان دادند که با تبعیت از رهبری واحد می توان پایه‌های رژیم مستکبر شاهنشاهی را لرزاند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ایمان به خدا، مسیر و راه، هدف و مردم را از شاخص‌های رهبران الهی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران رهبری امام امت بود، رهبری که ساده‌زیستی، شجاعت، اقتدار و قاطعیت او مورد اعتراف لندن‌نشین‌ها نیز است.


عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ایمان، صلابت، استواری و استقامت در مسیر تبلیغ، سهم‌طلب نبودن و صبر و استقامت در مسیر حق از جمله دیگر ویژگی های امام خمینی بوده است، امام ثابت کرد که دنیای بدون معنویت و مسائل اخلاقی راه به‌جایی نمی‌برد، طاغوت لازم نیست، ستمکار باشد اگر دعوت به آخرت و نور نشود با وجود خدمت به مردم همان طاغوت است.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی نظام جمهوری اسلامی را تبلور مردم سالاری دینی و احترام به مردم و آرای آنان دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی بی‌ربط‌ترین انسان می‌تواند به حلقه حکومت برسد و این ثمره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز انتخاب تاریخی حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران بعد از ارتحال امام خمینی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همان ویژگی‌هایی را داراست که در وجود امام خمینی تجلی داشت.


وی با بیان این‌که مجلس خبرگان رهبری با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به نقش تاریخی خود عمل و تمام نقشه های دشمنان را خنثی کرد، افزود: محبت پایدار و نفوذ در دل مردم کار هر کسی نیست، امروز پس از گذشت 27 سال از رحلت امام هنوز مردم قدرشناس ایران قدرشناس رهبری و ولایت‌فقیه هستند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات