۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۶۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

انحراف از اصول امام آثار سوء جبران ناپذیری در پی دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولايت مطلقه فقيه، امت گرايي، عدالت گستري، دفاع از مستضعفان و مبارزه دائمي با مستكبران، پنج اصل در تئوري امام خميني(ره) و شاكله نظام و پايه و ستون اصلي انقلاب اسلامي است كه بايد عمل شود.
حجت الاسلام علي باغستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام علي باغستاني شنبه شب در مراسم سالگرد قيام 15 خرداد در جمع مردم كاشان گفت: تئوري امام خميني(ره) بر پنج اصل ولايت مطلقه فقيه، امت گرايي، عدالت گستري، دفاع از مستضعفان و مبارزه دائمي با مستكبران بنا نهاده شده است كه همه اين اصول برگرفته از متن قرآن و نقشه هدايتگر در دين اسلام است.

 

وي افزود: اين تئوري امام خميني در حقيقت همان اصول اصلي در نظام جمهوري اسلامي ايران است و همان اصول اصلي در انقلاب اسلامي ما است كه تخطي در هريك از اين اصول در حقيقت يك ضربه جبران ناپذير بر پيكرده نظام است.

 

حجت الاسلام باغستاني گفت: تئوري امام راحل در رابطه با مسأله ولايت مطلقه فقيه به عنوان يك اصل مترقي جهاني در حقيقت بنايي نو را در حكومت داري در دنيا به وجود آورد.

 

وي افزود: امام براي تبيين و تحليل اين مطلب به اين جمله اشاره مي كند كه ولايت  فقيه همان ولايت رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است و مخالفت با ولايت فقيه تكذيب پيامبر و ائمه است كه امام آن را به عنوان يك اصل مترقي در دنيا اعلام كرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه از امت گرايي به عنوان دومين اصل تئوري امام راحل نام برد و افزود: امام به جامعه به عنوان يك امت واحده نگاه مي‌كند، از اين  رو امت به دنبال يك هدف مشترك هستند و تمام ايده ملت به سمت وسوي يك هدف كه همان امت واحده است بوده و آيات متعددي را در قرآن در اين رابطه آمده است.

 

وي ابراز داشت: امام با تفرقه و جدايي مبارزه مي كند و در سخنراني خود همواره بر وحدت كلمه تأكيد دارد و مي فرمايد، دعوت به اسلام دعوت به وحدت است و هركجا تفرقه و جدايي بوده شكست و باعث عقب افتادگي بوده است.

 

به گفته وي، امام با استفاده از واژه امت گرايي همه را به سوي يك هدف متعالي دعوت مي كند و همه نگاهها را به سوي يك هدف مشترك جلب مي كند.

 

حجت الاسلام باغستاني در ادامه از عدالت گستري به عنوان سومين تئوري امام خميني(ره) نام برد و افزود: تمام انبياء الهي براي عدالت گستري آمده اند، انبيا الهي براي اين آمدند تا مردم را دعوت به عدالت كنند و هركس به حق خودش برسد و چيزي به نام ظلم نباشد كه همين ايده در حركت و ترژادي سيد الشهدا مشاهده مي شود كه آن حضرت مي فرمايد، با ايجاد عدالت مظالم در جامعه وجود نداشته باشد.

 

وي همچنين دفاع از مستضعفان را چهارمين اصل از تئوري امام راحل اعلام كرد و اظهار داشت: با كمال تأسف بعد از رحلت امام برخي با الفاظ مستضعف بازي و لفظ مستضعف را حذف و به جاي آن قشر آسيب پذير جامعه را مطرح كردند كه  اين دو واژه متفاوت از يكديگر است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از مبارزه دائمي با مستكبرين به عنوان اصل پنجم از تئوري امام خميني(ره) نام برد و گفت: متأسفانه خيلي ها بعد از رحلت امام واژه مستكبر را حذف و به جاي آن قدرت هاي هاي جهاني و ابرقدرت ها را جايگزين كه تفاوت اين دو اين است كه واژه استكبار بر اساس متون قرآني به معناي مبارزه هميشگي با آنها است اما واژه قدرت هاي جهاني به اين معني است كه دربرخي جاها با آنها تعامل كنيد.

 

حجت الاسلام باغستاني با تأكيد بر اينكه با مستكبران هميشه بايد مبارزه كرد، گفت: خداوند در آيه 73 سوره توبه مستقيم به پيامبر خطاب مي كند، دائما با كفار و منافقين جهاد و مبارزه كنيد و به مستكبران لبخند نزنيد.

 

وي افزود: حتي براي دست دادن با كفار و دشمن دست خود را بالا نگهداشته و عزت و غرور خود را حفظ كنيد و به دشمن لبخند نزنيد و  با او مدارا و تعامل نكنيد بلكه امانش نداده و بردشمن سخت بگيريد.

 

به گفته وي، تمام شاخص هايي كه رهبري در بيست و هفتمين سالگرد رحلت امام مطرح كرد بر مبناي  انقلابي گري و انقلابي بودن است.

 

حجت الاسلام باغستاني يادآور شد: تمامي پنج اصلي كه گفته شد همان اصول اصلي انقلاب ما است و هركجا سرسوزني منحرف شديم ضربه خورديم و ضربه هاي آن نيز جبران ناپذير بوده است.

 

وي افزود: جايگاه مستكبران جهنم است و بايد با آنها مبارزه كرد اما برخي با تغيير واژه مستكبران به قدرت هاي جهاني باعث مي شوند عظمت و قدرت خود را فراموش مي كنيم و تصور مي كنيم بايد با آنها تعامل كنيم./1307/پ203/ج1

ارسال نظرات