۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۳۰۶۵۲

ماهنامه انتظار نوجوان در گام صد و بیست و چهارم

صد و بیست و چهارمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 124 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه خرداد ‌ماه 1395 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتي از اين ماهنامه سخني از مقام معظم رهبري آمده كه به اين شرح است: وجود مقدس حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه در میان انسان هاری روی زمین منبع برکت، علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «سرانگشت گره گشا»، «منتظرم، اما...»، «اخبار»، «مدرسه ای به نام صحیفه»، «قصه های ماه»، «حاج آقا اجازه»، «نوجوان منتظر»، «آشیانه بلدرچین» و «الفبا».

 

در ذیل موضوعی از ماهنامه با عنوان سرانگشت گره گشا سخنانی از رهبر معظم انقلاب آمده که به این شرح است: «یک نکته در باب مسأله مهدویت این است که شما در آثار اسلامی و شیعی می بینید که از انتظار ظهور حضرت مهدی تعبیر شده است به انتظار فرج.

 

فرج، یعنی چه؟ یعنی گشایش. چه زمان انسان انتظار فرج دارد، انتظار گشایش دارد؟ وقتی گره ای هست، مشکلی هست. در زمینه وجود مشکل، انسان احتیاج پیدا می کند به فرج؛ یعنی سرانگشت گره گشا؛ بازکننده عقیده های فروبسته، این نکته مهمی است».

 

در ذیل موضوع دیگری از ماهنامه با عنوان منتظرم اما... می خوانیم: از سر سجاده بلند می شوم. فردا امتحان دارم آن هم ریاضی؛ دل توی دلم نیست. می گویم خدایا کاری کن امتحان فردا را خوب بدهم، عوضش قول می دهم نمازهایم را اول وقت بخوانم.

 

دوستم می گفت این نذر خیلی خوب جواب می دهد؛ به هر حال امتحانش ضرری ندارد. کتاب هایم را در کیفم می گذارم؛ زیست، فیزیک... یاد حرف خانم ناصری، معلم فیزیکمان می افتم: حاضرید برای ظهور امام زمان علیه السلام کاری کنید؟ و حرف سمیرا که مگر ظهور دست ماست که برایش کاری کنیم؟

 

ـ نه دست شما که نیست؛ اما فکر می کنید اگر فردا امام زمان ظهور کنند از شما چه کاری می خواهند؟ تا حالا آن کار را تمرین کرده اید؟ و من فکر می کنم آیا برای ظهور به اندازه امتحان ریاضی وقت گذاشته ام؟!

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «در همین نزدیکی هاست»، «راه آسمان»، «روزی که شیطان گروگان گیری کرد»، «شعر»، «امام مهربانی ها»، «نمره قبولی 22»، «تشرهای وجدان» و «متولد شده به دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه» آمده است.

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «علم جدید»، «چیزی برای پوشیدن»، «ماتریکس»، «چراغ چشمک زن»، «معرفی می کنم»، «سرباز گرسنه» و «مهمان تابستانی خدا» به چشم می‌خورد.

 

صد و بیست و چهارمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه خرداد ‌‌ماه 1395 از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5700 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات