۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۲۰۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد خراسان شمالی، اعزام 82 روحانی مبلغ به مساجد اسفراین و تأکید دادستان بجنورد بر برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت ماه پرفضیلت رمضان جلسات تفسیر قرآن هر روز در سه مسجد خراسان شمالی با حضور دو مفسر حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: از روز نخست ماه رمضان تا پایان این ماه جلسات تفسیر قرآن در مسجد انقلاب بجنورد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، پس از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ایزانلو افزود: همچنین جلسه تفسیر در مسجد امام رضا (ع) بجنورد با حضور حجت‌الاسلام رحمانی سبزواری از اساتید حوزه علمیه قم پس از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: افزون بر این در مسجد امام حسین (ع) اسفراین نیز حجت‌الاسلام آلوستانی از اساتید حوزه علمیه قم در ایام مبارک ماه رمضان به تفسیر قرآن می‌پردازد.

 

اعزام 82 روحانی مبلغ به مساجد اسفراین

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: هم‌زمان با شروع ماه مبارک رمضان 67 روحانی مبلغ مرد و 15 مبلغ خانم به مساجد شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

 

وی با اشاره به اینکه این مبلغان که اعزامی از قم و مشهد هستند به مساجد روستایی و شهری که تقاضای روحانی داشته‌اند اعزام شدند، اظهار کرد: برای یکسان‌سازی مباحث تبلیغات در این ماه مبارک، کتاب ره‌توشه به همه روحانیان اهدا شده است.

 

حجت‌الاسلام بداریه گفت: برگزاری طرح «با قرآن در رمضان» و جزء خوانی قرآن و بحث و مسابقه تفسیر قرآن ازجمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال شهرستان اسفراین است که با مشارکت روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می‌شود.

 

تأکید دادستان بجنورد بر برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان

مسلم محمدیاران، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: در ماه مبارک رمضان تظاهر به روزه‌خواري از سوی افراد مسافر و بیمار علاوه بر حرمت شرعي به موجب قوانين جاري جرم بوده و مجازات در پی دارد.

 

وی اظهار کرد: کسانی که به صورت علنی در انظار و اماكن عمومي و معابر مبادرت به روزه‌خواری کنند، به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهند شد و تعيين هر يك از مجازات مذكور از اختيارات دادگاه است.

 

محمدیاران به شهرونداني كه به لحاظ بيماری اقدام به افطار روزه خود مي‌کنند، توصیه کرد در ملأعام مبادرت به انجام اين كار نكرده تا دیگران تحريك نشود.

 

وی ادامه داد: سیگار کشیدن، آشامیدن و خوردن مواد غذایی در اماکن عمومی شامل خیابان‌ها، ادارات و سازمان‌ها از مصادیق روزه‌خواری است.

 

ساخت سكوی اقامه نماز در پارک‌های شهر بجنورد

عباس نقیب، سرپرست شهرداری بجنورد از تکمیل مراحل احداث سکوی نماز در پارک بش‌ قاردارش و شهربازی خبر داد و گفت: در حال حاضر فضای روباز مذکور جهت اقامه نماز در ماه مبارک رمضان آماده است.

 

وی با بیان اینکه کار مسقف کردن این فضا سال آینده با تخصیص اعتبار انجام خواهد شد، افزود: سکوی نماز در پارک شهربازی بجنورد نیز در مرحله تکمیل پروژه روشنایی قرار دارد.

 

نقیب با اشاره به اینکه کار احداث سکوها به لحاظ ضرورت تأمین پی قوی که قابلیت سوار شدن بنا را داشته باشد، اسفند 94 آغاز شد، گفت: احداث سکوها در پارک بش قاردارش و همچنین شهربازی به تفکیک با اعتباری بالغ بر 95 میلیون تومان آغاز شد.

 

سرپرست شهرداری بجنورد ادامه داد: برای بهره‌برداری کامل فضای نمازخانه‌ای پارک شهربازی نیاز به تخصیص 40 میلیون تومان اعتبار دیگر داریم تا با تأمین روشنایی و نصب تأسیسات و تکمیل فضاسازی اطراف، مورد استفاده قرار بگیرد.

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی و مؤسسه رزمندگان اسلام

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی و مؤسسه رزمندگان اسلام در راستای ارائه خدمات آموزشی به اصحاب رسانه به امضا رسید.

 

محسن زاهد احمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: این سازمان در راستای ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به همکاران رسانه‌ای و اعضای سازمان بسیج رسانه استان، به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه رزمندگان اسلام اقدام کرد.

 

وی افزود: بر اساس این تفاهم، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از این سازمان از خدمات مؤسسه رزمندگان اسلام ازجمله مدارس وابسته به این مؤسسه و آزمون‌های علمی و المپیادهای رزمندگان حداقل با 20 درصد تخفیف بهره ببرند.

 

زاهد احمدی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل رفاهی، آموزشی و فرهنگی اصحاب رسانه و خانواده آن‌ها می‌تواند در ایجاد فضای کاری مناسب برای همکاران مثمر ثمر باشد و ضرورت دارد حوزه‌های مرتبط با رسانه‌های استان ازجمله معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات نیز در این راستا با همکاری هم تلاش کنند./9314/203/ب3

ارسال نظرات