۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۱۲۲۷
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ماه رمضان بهترین موعد برای تزکیه نفس و تقرب الهی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری همه افراد از فرصت معنوی ماه رمضان، گفت: این ماه بهترین موعد برای تزکیه نفس و تقرب بیشتر به بارگاه باری تعالی است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در دیدار با شماری از مسؤولان استانی که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان صورت گرفت، با تبریک آغاز ایام روزه‌داری، به ارزش و جایگاه ماه رمضان در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: رمضان ماه نشستن انسان بر سر سفره خداوند است که این توفیق ارزشمند چه در بعد فردی و چه در ابعاد اجتماعی اثرات اصلاحی فراوانی دارد.

 

وی با بیان اینکه رمضان ماه میهمانی خداوند، نزول قرآن و ماه بازگشت و توبه انسان‌ها است، اضافه کرد: باید از فرصت معنوی این ماه حداکثر استفاده را کرده و از آن برای ارتقای بعد معنوی خود و جامعه اسلامی بهره گیریم.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای توبه و انابه به درگاه خداوند است، خاطرنشان کرد: بایستی در این ماه دل‌های خود را پاک کرده و از گناهان گذشته توبه کنیم زیرا خداوند در این ماه توبه ما را زودتر پذیرفته و گناهان گذشته را می‌بخشد.

 

وی با بیان اینکه این ماه بهترین موعد برای تزکیه نفس و تقرب بیشتر به بارگاه باری تعالی است، اظهار امیدواری کرد که همه بتوانیم در ماه رمضان که با فضیلت‌ترین ماه سال است، گام‌های بزرگی در راستای تزکیه نفس و بهره‌مندی بیشتر از ضیافت الهی برداشته و توشه و اندوخته معنوی این ماه را برای سایر ماه‌های سال حفظ کنیم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به رعایت بیشتر احکام و آموزه‌های اسلامی در ماه رمضان، خاطرنشان کرد: انسان باید در تمام طول سال زمینه‌هایی را در زندگی خویش به وجود آورد که با اسلام ناب محمدی سازگاری بیشتری داشته و حیات خود را بر اساس این اصول و آموزه‌های اسلامی تنظیم کند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای شروع این امر مهم است، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان شهر الله ‏الاعظم بوده و فرصتی برای جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس در ابعاد گوناگون است.

 

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان تنها برای روزه گرفتن نیست بلکه باید به معنای کامل اسلامی شویم، اضافه کرد: از طرف دیگر معنای روزه گرفتن هم تنها خودداری و امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه بایستی در ماه مبارک رمضان، مراقب زبان، چشم، گوش و همه اعضاء و جوارح خود باشیم و همه اعضای جسم و جان ما روزه باشد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه در این ماه بایستی بندگی و عبودیت خود را با خداوند تجدید عهد کنیم، افزود: در واقع ماه رمضان فرصتی سالیانه برای تجدید پیمان و امضای مجدد بندگی و عبودیت با پروردگار است.

 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با تأکید بر توجه بیشتر به قرائت قرآن و تدبر در آیات این کتاب آسمانی در ماه رمضان، از اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در این ماه با حضور در مساجد و اماکن مذهبی، در برنامه‌های فرهنگی و معنوی این ماه مشارکت فعالی داشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات