۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۳۱۹۳۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حوزه متولی اصلی تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که حوزه متولی اصلی تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه است، گفت: حوزه علمیه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دستگاه ها در عرصه فرهنگ به خوبی ایفای نقش کرده است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مقوله فرهنگ را بسیار وسیع و گسترده خواند و بیان کرد: ارتقای فرهنگ نیازمند مقدماتی است.

 

وی با تأکید بر این که دستگاه های فرهنگی باید مقدمات ارتقای فرهنگ را فراهم کنند، افزود: حوزه علمیه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دستگاه ها در عرصه فرهنگ به خوبی ایفای نقش کرده است.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان حوزه را انتقال دهنده فرهنگ دینی در جامعه خواند و عنوان داشت: امروز نیز نقش حوزه همچنان ادامه داشته و مسؤولیت آن بیشتر شده است.

 

وی با بیان این که جامعه پویا در گرو وجود دستگاه های پویا و فعال است، خاطرنشان کرد: با بازنگری و تجدید نظر در انجام فعالیت های فرهنگی می توان ضعف ها را برطرف کرد.

 

حجت الاسلام مبلغی بازنگری در فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه را نیز بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: در سایه این امر نقش حوزه در عرصه فرهنگ می تواند اثرگذارتر نیز باشد.

 

فرهنگ سازی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع فرهنگ، اظهار داشت: امروز اقتصاد مقاومتی از مسائل مهم کشور است و فرهنگ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

وی تصریح کرد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی در عرصه تکیه بر داشته ها و توانایی های داخل، اصلاح الگوی مصرف و به کار بردن مؤلفه های اقتصادی است.

 

حجت الاسلام مبلغی اسراف نکردن، تکیه بر ارزش های دینی، تبیین سبک زندگی اسلامی و مقابله با هجمه های فرهنگی و دیگر مسائل فردی و اجتماعی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: با فرهنگ سازی در هر عرصه ای از آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

 

حوزه متولی اصلی هدایت دینی جامعه است

مدیر حوزه های علمیه لرستان حوزه علمیه با اشاره به نقش مهم حوزه در هدایت دینی جامعه، بیان داشت: حوزه متولی اصلی تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه است و در این راستا تاکنون فعالیت چشمگیری داشته و همچنان بر ادامه راه خود استوار و فعال تر از گذشته در حرکت است./9459/302/ب2

ارسال نظرات