۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۳۲۱۸۶
حجت الاسلام روانبخش:

برخی به دلیل عدم شناخت ولی بر مصلحت اندیشی ناروای خود اصرار می کنند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، عدم شناخت ولی و غفلت از مقام والای امام در علم و عصمت را از شاخصه های افراد بی بصیرت معرفی کرد و گفت: این عده چون امام را نمی شناسند، بر مصلحت اندیشی ناروای خود اصرار می کنند.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز در نشست «تاریخ تکرار می شود» در مسجد حضرت ابالفضل(ع) عدم شناخت حق و باطل و دنیامحوری را از شاخصه های حامیان بی بصیرت جبهه حق دانست و گفت: این افراد در دوراهی ها با این که می دانند حق کدام است اما به خاطر دنیایشان، آخرت را فدا و دنیا را انتخاب می کنند مانند کسانی که نه تنها به کربلا نرفتند بلکه امام حسین(ع) را نیز از رفتن نهی می کردند.

 

وی، عدم شناخت ولی و غفلت از مقام والای امام در علم و عصمت را سومین شاخصه افراد بی بصیرت و خاستگاه اصلی زاویه گرفتن برخی یاران از اهل بیت(ع)، معرفی و تصریح کرد: این عده چون امام را نمی شناسند، بر مصلحت اندیشی ناروای خود اصرار می کنند.

 

حجت الاسلام روانبخش افزود: اگر کسی امام را به درستی بشناسد که امام و حجت و نماینده خدا روی زمین است و خطا در گفتار و کردارش راه ندارد، هرگز رأی خود را به امام تحمیل نمی کند؛ امروز نیز متأسفانه برخی به جای تبعیت از ولی فقیه، ولایت بر فقیه دارند و خود را ولی می دانند.

 

افراد ظاهرالصلاح هم می توانند دشمن باشند

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن اظهار کرد: عدم شناخت دشمن چهارمین ویژگی افراد بی بصیرت است به گونه ای که تصور می کنند فقط یهود و نصاری و افراد بی نماز دشمن هستند و ممکن نیست تسبیح به دستان و نمازگزاران یا کسانی که در لباس روحانیت و ظاهرالصلاح هستند، دشمن باشند.

 

وی ادامه داد: در این راستا، راهبرد اصلی بنی امیه این بود که ایمان و خدا شناسی را آزاد و شرک شناسی را ممنوع کرده بودند تا وقتی مردم را به شرک وادار می کنند، متوجه نشوند و دنباله رو آن ها شوند از این رو درعاشورا همان ها که صبح نماز جماعت چندین هزار نفره خواندند با امام حسین(ع) جنگیدند.

 

نمونه های تاریخی بی بصیرتی

حجت الاسلام روانبخش، تزلزل در ادامه راه را پنجمین شاخصه حامیان بی بصیرت جبهه حق برشمرد و گفت: این افراد اغلب در ادامه راه با اهل بیت و ماندن پشت سر ایشان، دچار تردید می شوند و نمی توانند راه را تشخیص دهند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: به عنوان نمونه، در جنگ جمل که امام علی(ع) فرمود فقط غنایمی که در میدان جنگ افتاده استفاده کنید و به خانه ها کاری نداشته باشید، فردی با اینکه در جبهه ایشان جنگیده بود به امام اعتراض کرد که این عدالت نیست زیرا ولی شناسی اش ضعیف بود و آن حضرت را به درستی نمی شناخت که در ینجا عمار به عنوان فردی بصیر وارد و آن فرد را توجیه کرد.

 

وی تصریح کرد: ابن عباس از دیگر نمونه های افراد بی بصیرت است که نه تنها برای عدم ابقای معاویه به امام علی(ع) اعتراض کرد بلکه در جریان کربلا نیز به درخواست یزید از امام حسین(ع) می خواهد که از حرکت به سمت کوفه خودداری کند و حتی از والی مکه که منصوب معاویه و یزید است برای امام امان نامه و جایزه درخواست می‌کند که امام در پاسخ می فرمایند: بهترین امان ها امان خداوند است هرکس در دنیا از خدا نترسد در قیامت از او در امان نیست.

 

روشنگری آیت الله همدانی در فتنه88 قابل تقدیر بود

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: اقدام آیت الله نوری همدانی در سال 88 که روی پیشخوان منزلشان ایستاده و از مردم خواستند شعار دهند «خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است»، کار بسیار مهمی بود زیرا وقتی یک فرد برجسته از خواص وارد میدان می شود بسیاری از کسانی که دچار شبهه شده اند، راه را تشخیص می دهند ولی اگر خواص در برابر ایجادکنندگان شبهه سکوت کردند، عوام دچار شبهه می شوند.

 

وی با اشاره به گریه جان کری در آخرین جلسه برجام و تحت تأثیر قرار گرفتن طرف ایرانی، خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب دائما به مسؤولان گوشزد می کنند که پشت خنده و گریه غرب، جیزهایی نهفته و فریب آن ها را نخورید، برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت(ع) است که می فرمایند کفار به عهدشان وفادار نیستند.  

 

بی توجهی به امر ولی خسارت محض را برای کشور رقم زد

استاد حوزه اضافه کرد: تیم ایرانی پس از بازگشت به رهبری گزارش دادند که جلسه خوبی بود اما رهبری فرمودند می بینم که گربه زاهد شده است و داستان موش و گربه را به آنان یادآوری کردند اما آن ها دقت نکردند و در نتیجه خسارت محض رقم خورد که امروز طی چند روز چند کارخانه بزرگ کشور ورشکست و تعطیل می شوند و سیاست خارجی ما به گونه ای تضعیف می شود که کشوری چون جیبوتی که همه اش دو ریال نمی ارزد ما را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام روانبخش هشدار داد: اگر خدای نکرده موفق شوند برجام2 را اجرا کنند و قوه دفاعی ما را بگیرند دیگر از امنیت خبری نخواهد بود./930/202/ب3

 

ارسال نظرات