۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۳۲۳۴۶
امام جمعه رشتخوار:

دوران محافظه‌کاری در برابر غرب گذشته است/ دولت به بدعهدی غرب در برجام پاسخ عملی بدهد

حجت الاسلام بهره‌مند گفت: وظیفه شخص آقای رییس جمهور و دستگاه سیاست خارجی این است که پاسخ مناسبی به طرف غربی بدهند، غربی‌ها نباید ما را معطل کنند و باید بدانند که ما به آن‌ها امیدی نداریم.
حجت الاسلام بهره مند

حجت الاسلام مهدی بهره‌مند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبیین بیانات مهم رهبر معظم انقلاب پیرامون دو مسأله «تداوم سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی» و نیز «ولنگاری فرهنگی» که در دیدار با نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح فرمودند، پرداخت.

 

امام جمعه رشتخوار با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به تجربه بد‌عهدی‌های ایالات متحده در جریان توافق هسته‌ای موسوم به «برجام»، اظهار کرد: فحوای کلام رهبری این بود که به آمریکا اعتمادی نیست چرا که آن‌ها صادق نیستند و نمی توان به توافق با آن‌ها دل خوش کنیم.

 

وی علاج مشکلات اقتصادی کشور را تکیه به ظرفیت‌های داخلی دانست و افزود: مجلس و دولت نباید روی کمک خارجی حساب کنند. چرا که غربی‌ها از شیطنت خود دست بر نمی‌دارند و از همین رو ما باید خودمان بدون کمک آن‌ها رو به جلو حرکت کنیم. از همین رو رهبر معظم انقلاب «مقاوم‌سازی اقتصاد» را نسخه حقیقی مورد نیاز کشور دانستند و فرمودند باید به این نسخه برگردیم، چرا که طرف غربی صداقت ندارد.

 

حجت الاسلام بهره‌مند در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به بیان مسؤولیت‌های مجلس دهم پرداخت و با اشاره به این که فوریت اصلی این دوره از مجلس شورای اسلامی مسأله اقتصاد است، تأکید کرد: نمایندگان مجلس دهم باید بنشینند و برای تصویب قانون‌هایی که نگاه اقتصادی را به داخل کشور و اتکاء نسبت به نخبگان معطوف داشته باشد، برنامه‌ریزی کنند. قوانین ما باید بدون توجه به وعده‌های غرب تصویب شود.

 

امام جمعه رشتخوار با تصریح بر این‌که دوران محافظه‌کاری و احتیاط در برابر غرب سپری شده است، افزود: وظیفه شخص آقای رییس جمهور و دستگاه سیاست خارجی نیز این است که پاسخ مناسبی به طرف غربی بدهند. غربی‌ها نباید ما را معطل کنند و باید بدانند که ما به آن‌ها امیدی نداریم. این پاسخ باید عملی و اجرایی باشد تا طرف مقابل را سر جایش بنشاند و اگر به حرف بسنده کنیم، کاری از پیش برده نمی‌شود.

 

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون ادعای «لزوم واقع‌نگری در سیاست خارجی و پرهیز از توجه به ارزش‌های بومی»، تصریح کرد: افرادی که چنین ادعایی دارند، با توجه به این که مسلمان هستند، یا ناخواسته کلماتی را بر زبان جاری کرده‌اند و یا پی به ماهیت خصمانه دشمن نبرده‌اند چرا که حتی اگر ما دست از ارزش‌های‌مان هم برداریم، آن‌ها دست از دشمنی‌شان برنمی‌دارند. به فرموده قرآن، تا زمانی که ما به طور کامل دست از اسلام و اصول خود برنداریم، راضی نمی‌شوند.

 

حجت الاسلام بهره‌مند خاطرنشان کرد: دشمنان در اصل با استقلال و پیشرفت ما مخالف هستند و هدف‌شان از تحریم‌ها و مشکلات وارد کردن ضربه فرهنگی و اقتصادی به کشور ماست و اگر دقت نشود، هر دو این ضربات به ما وارد خواهد شد. مسئولان باید به اهمیت فرهنگ توجه کنند چرا که عقب نشینی فرهنگی موجب از دست دادن کامل استقلال می‌شود.

 

امام جمعه رشتخوار در پایان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه مجلس دهم به مقوله «فرهنگ»، در تبیین علت استفاده ایشان از تعبیر «ولنگاری فرهنگی» گفت: متأسفانه در امور فرهنگی دستگاه‌های ذیربط تجمیع ندارند و مرجع ویژه و خاصی برای پیگیری امور فرهنگی شناخته نشده و تشتت در این زمینه مشهود است. در چنین شرایطی نمی‌توان کسی را به سبب مسؤولیتش مورد بازخواست قرار داد. این خودش به معنای ولنگاری فرهنگی است و این تعبیر در واقع درد دلی بود که رهبر معظم انقلاب تا به امروز به این شکل بیان نکرده بودند./302/820/ب1

ارسال نظرات