۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۳۲۳۷۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

استان کرمان بیش از ۵۰۰ متولی در حوزه موقوفات دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از 500 نفر تولیت اداره موقوفات غیر متصرفی را عهده دار هستند که اجرای نیات دقیق واقفین خیراندیش یکی از مهمترین وظیفه آنان است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، اظهار کرد: در بحث اطلاعات موقوفات غیر متصرفی با وجود سامانه جامع اطلاعاتی تمام امور متولیان  بر اساس ضوابط ومقررات توسط سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت می شود.

 

 وی افزود: در استان کرمان بیش از 500 متولی در حوزه موقوفات غیر متصرفی داریم که با توجه به نحوه عملکرد و نظارت بر امور متولیان در سامانه جامع، تعامل و نظارت بر امور متولیان باعث رسیدگی بهتردر عمران و آبادانی موقوفات می شود.

 

 حجت الاسلام قاسمی زاده، اجرای نیت دقیق واقف، حفظ و صیانت از موقوفه  و تلاش در جهت ارتقاء بهره وری و عمران موقوفات را یکی از مهمترین وظایف متولیان دانست و خاطرنشان کرد: در کشور متولی وقف سازمان اوقاف می باشد و تعامل سازنده متولیان بااین نهاد  هم صدایی و توسعه موقوفات را رقم می زند.

 

 وی تصریح کرد: ایجاد این هماهنگی علاوه بر تحقق نیت واقفین  بر پایه یک دستورالعمل قانونی و شرعی استوار است  که اوقاف هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی مکلف به انجان آن می باشد.

 

 مدیر کل اوقاف کرمان با توضیح اینکه اهم نیات موقوفات استان کرمان با توجه به قدمت تاریخی و شرایط زمانی عصر خود را بیشتر موارد روضه خوانی و عزاداری شکل داده است، ادامه داد: مسأله روضه خوانی در عصر گذشته یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و از اهمیت مهمی نزد واقف برخوردار بوده است.

 

 وی اظهارکرد: با توجه به برکت نظام جمهوری اسلامی و رویکرد جدید نگرش  مردم نسبت به مقوله وقف امروزه حوزه های متعدد اجتماعی و فرهنگی در کشور داریم که با لزوم پرداختن به این امور میتوانیم با شناخت کامل و ترغیب واقفان نیازهای جامعه را به وسیله این سنت حسنه مرتفع سازیم.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به رهنمودهای  مقام مظم رهبری (مدظله العالی ) مبنی بر پرهیز از هرگونه  اسراف و تجمل گرایی در اطعام برنامه های ماه مبارک رمضان اظهارکرد: در راستای اجرای طرح افطار الصائمین از محل عواید نیات موقوفات استان مراسم توزیع افطاری ساده در بین مومنین روزه دار در محل اماکن متبرکه و مساجد استان اجرا خواهد شد./9709/102/ب3

 

ارسال نظرات