۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۰۶۱
کارشناس مسائل مذهبی:

نسب انسان ها نجات بخش آن ها نیست

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان این که نسب انسان ها نجات بخش آن ها نیست‏، گفت: اولیاء ما به نسب و روابط خویشاوندی خود توجه نداشتند بلکه عمل انسان ها برایشان ملاک بود، کسی که معصیت خدا ‏را می کند دشمن خدا و پیامبر اکرم(ص) است ولو از خویشان پیامبر(ص) باشد. ‏
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که از شبکه3 سیما پخش شد، گفت: با توجه به آیات 29 و30 سوره هود، انبیاء الهی حامی و پشتیبان مستضعفان بودند و بی توجهی به مستضعفان مایه خشم الهی است، حکومت های اسلامی هم باید طبق همین رویه عمل کنند.

 

وی ادامه داد: حضرت امام خمبنی (ره) می فرمایند آیا آزادی که ما در کشور داریم جز این بوده که زاغه نشین ها  و دانشگاهیان محروم و مردم کوچه و بازار جمع شدند و برای رضای خدا قیام کردند و ما آزادی به دست آوردیم، حکومت اسلامی باید خدمتگزار این مردم و مستضعفان باشد.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه 46 سوره هود بیان داشت: نسب انسان ها نجات بخش آن ها نیست، پسر حضرت نوح با بدان نشست و سبب شد از پدر و خاندان نبوتش فاصله بگیرد، اولیاء ما به نسب و روابط خویشاوندی خود توجه نداشتند بلکه عمل انسان ها برایشان ملاک بود، کسی که معصیت خدا را می کند دشمن خدا و پیامبر اکرم(ص) است ولو از خویشان پیامبر(ص) باشد.

 

وی اظهار داشت: کسانی که منتسب به شخصیت های بزرگ هستند خیلی باید مراقب باشند، مسؤولیت این افراد دو چندان است، در طول انقلاب شخصیت های بزرگی داشتیم که به محض این که متوجه شدند که فرزندانشان در مسیر انقلاب نیستند از آن ها تبری جستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه 86 سوره هود ابراز داشت: حضرت شعیب خطاب به مردم فرمود: به مفاسد اقتصادی روی نیاورید و حلال و حرام را مخلوط نکنید، آن چه از کاسبی حلال برای شما بماند ماندگار تر است، در این آیه "بقیت الله" به امامان معصوم و امام زمان(ع) هم تطبیق شده است، امام زمان(ع) ذخیره الهی برای هدایت بشر است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: زندان برای اولیای الهی بهتر از معصیت است، حضرت یوسف زمانی که در مقابل مکر و حیله زنان مصری قرار گرفت به خدا عرضه کرد خدایا من حاضرم زندان بروم اما تن به معصیت ندهم، جوان مومنی که پا در جای پای اولیاء الهی بگذارد هرگز تن به گناه نمی دهد، حضرت یوسف زندان دنیا را به زندان آخرت ترجیح داد.

 

وی بیان داشت: یکی از درس های معرفتی که از سوره یوسف و سایر سوره های قرآن می توان گرفت این است که گاهی اوقات رویاهای صادقه که اولیای الهی می بینند رهگشا و باعث افزایش ایمان است، امور عالم در جایی رقم می خورد که اولیای الهی با آگاهی از آن عالم می توانند آینده را پیش بینی کنند./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات