۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۳۳۰۹۷
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

غفلت از فرهنگ به بهانه بهبود وضعیت اقتصاد کشور به ضرر نظام است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نباید از فرهنگ به بهانه بهبود وضعیت اقتصاد کشور غافل باشیم، گفت: حاشیه رانده شدن فرهنگ به ضرر نظام است.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اقتصاد کشور بدون اصلاح فرهنگ جامعه ممکن نخواهد بود، به عبارت دیگر بایستی اقتصاد مقاومتی گفتمان غالب در سبک زندگی مردم و مسؤولان باشد.


وی خاطرنشان کرد: سنجش تأثیر فرهنگ بر زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی مشکل است، اما بدون شک نفوذ عوامل فرهنگی بر رفتار انسان در بعد فردی و اجتماعی قطعی است، اولویت های فرهنگی به عنوان یک مؤلفه از نظام پیچیده عواملی هستند که می تواند عامل برانگیزاننده مهمی در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت جامعه داشته باشد.


نماینده تبریز در مجلس با انتقاد از به حاشیه رانده شدن مؤلفه های فرهنگی و کمرنگ شدن نقش آن در سیاست گذاری‌های دولت یازدهم، تصریح کرد: فرهنگ مقوله اى مهم و مغفول مانده كه اهميت آن مانند اكسيژن براى ادامه حيات بشر است و به سبب اين اهميت داراى متوليان متعدد و در عين حال متفرق در نگرش است.


علیرضابیگی با انتقاد از نگرش دولت یازدهم نسبت به مسائل فرهنگی گفت: متأسفانه از زاويه ديد دولت یازدهم، فرهنگ را بايد رها كرد تا مردم تكليفش را مشخص كنند و كسى را نمى توان به زور و جبر بهشت برد! این طرز تفکر به معنای بی‌تفاوتی در عرصه فرهنگی کشور است.


استاندار سابق آذربایجان شرقی با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب به اعضای شوراى انقلاب فرهنگى درباره نقش دولت و حاكميت در توسعه امور فرهنگى، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مى فرمايند؛ دين حكومتى و حكومت دينى در جمهورى اسلامى ايران داراى يك مفهوم است، بنابر این نباید از فرهنگ به بهانه بهبود وضعیت اقتصاد کشور غافل باشیم.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد شکل و نوع تعامل فرهنگ و اقتصاد و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیاده سازی و تثبیت نقش فرهنگ در جامعه، گفت: رابطه متقابل فرهنگ و اقتصاد برکسی پوشیده نیست به تعبیری باید گفت اقتصاد فرهنگ مي آورد و فرهنگ اقتصاد مى آفريند. 


وی افزود: اگر اقتصاد را علم اداره بهينه منابع كمياب بدانيم، بدون استحكام فرهنگى اين مهم حاصل نمى شود و بدون اقتصاد و معيشت دين مردم سست خواهد بود، باید به مناقشه بى حاصل تقدم فرهنگ يا اقتصاد بر يكديگر خاتمه داده شود و شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به مطالبات و دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشاند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات