۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۳۳۴۱۴
امام جمعه موقت رومشکان مطرح کرد؛

انس با قرآن بهترین راه مصون سازی جوانان و نوجوانان از فرهنگ غرب

امام جمعه موقت شهرستان رومشکان انس با قرآن را بهترین راه مصون سازی جوانان و نوجوانان از فرهنگ غرب خواند و گفت: آموزش قرآن باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد و طلاب در این راستا باید در مدارس و مهدکودک ها حضوری فعال داشته باشند.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد امرایی، ظهر امروز در نشست فرهنگی طلاب، نخبگان و مؤسسات قرآنی به میزبانی کمیته امداد امام خمینی( ره) شهرستان رومشکان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بندگی و ارتقای معنویت است.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن خواند و افزود: از بهترین و برترین اعمال در این ماه مبارک قرائت و تلاوت قرآن کریم است.

 

امام جمعه موقت شهرستان رومشکان با اشاره به فضائل و برکات ماه مبارک رمضان بر مغتنم شمردن فرصت ها در این ماه مبارک تأکید کرد و بیان داشت: کسب تقوا، ارتقای معنویت و اخلاق از آثار روزه داری در ماه مبارک رمضان است.

 

وی در ادامه با بیان این که قرائت قرآن کریم بالاترین ثواب و ارزش است، اظهار داشت: قرآن دارای سه محور فردی، خانوادگی و اجتماعی است و باید این سه محور مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام امرایی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآن خوانی و عمل به دستورات قرآن خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات آن و دوری از گناه و معصیت است.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های جزء خوانی و جمع خوانی در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج فرهنگ قرآن خوانی بین عموم مردم به ویژه نسل جوان از اهداف برگزاری این دوره ها است.

 

امام جمعه موقت رومشکان با اشاره به جایگاه کارکنان فرهنگی و طلاب در عرصه تبلیغ بیان کرد: طلاب باید قرآن و آموزش آن را در تمامی مهد کودک ها و مدارس سرلوحه آموزش های خویش قرار دهند.


وی انس با قرآن را کتاب هدایت و تعالیم قرآنی را چراغ راه دانست یادآور شد: آموزش قرآن و پیروی از تعالیم و دستورات این کتاب آسمانی بهترین راهکار برای نجات فرزندان و مصون ماندن آنها از آداب و رسوم و فرهنگ غرب است./9459/203/ب2

ارسال نظرات