۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۳۳۴۴۲
آیت الله صفایی بوشهری:

اجرای سند چشم انداز قرآنی یک ضرورت است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تنظیم سند چشم انداز قرآنی استان بوشهر کار بسیار خوبی است اما مهم تر از آن، اجرای آن است.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان بوشهر ضمن تبریک میلاد آسمانی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و قدردانی از تلاشگران عرصه قرآن در استان بوشهر، گفت: امید دارم در ماه بهار قرآن ماه مبارک رمضان کارهای بسیار بزرگ متناسب با شأن قرآن طراحی و اجرا شود و دیگر ماه‌های سال متأثر از این فرهنگ قرآنی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: الحمدالله کارهای بزرگی در عرصه فرهنگ قرآنی در استان صورت گرفته که در فضای ملی تأثیر بسیار شگرفی داشته به طوری که دیگر استان ها از استان بوشهر الگوبرداری می کنند.

 

وی ادامه داد: تقاضا دارم که دانش و تجربه کار در این زمینه مانند تنظیم چشم انداز قرآنی استان، به سایر استان ها نیز منتقل شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد: تنظیم سند چشم انداز قرآنی استان بوشهر کار بسیار خوبی است اما مهم تر از آن، اجرای آن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اجرای سند چشم انداز قرآنی حسب نقشه راه یک ضرورت است، افزود: در این زمینه دستگاه ها با شرح وظایف ذاتی خود و با نظر به سند چشم انداز، با دقت و جهادی فعالیت قرآنی کنند.

 

وی افزود: فضای قرآن در ماه مبارک رمضان در سطح استان بسیار پررنگ است و باید این حاکمیت روح قرآن که در این ماه وجود دارد در دیگر ماه ها نیز تسری داده شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه گفت: از دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان بوشهر تقاضا دارم که برای روز قرآنی استان بوشهر که در اسفند ماه برگزار می شود از هم اکنون دبیرخانه ای تشکیل شود و برنامه ریزی و طراحی های لازم صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه باید به سمت فهم و عمل از دریچه قرائت قرآن برویم، افزود: مهم ترین اصل در قرآن، هدایت و عمل است و تمام برنامه های قرآن مانند قرائت، تجوید و صوت و لحن بدین خاطر است که انسان در فضای قرآن انس گیرد و آشنا شود که بفهمد و عمل کند./202/833/ب1

ارسال نظرات