۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۴۲۶۲
امام جمعه تبریز با محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم: 

رژیم آل خلیفه راه سقوط را طی می کند/ مرتجعان منطقه به دنبال تکرار ماجرای شیخ نمر هستند

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به جنایات اخیر رژیم آل خلیفه و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، گفت: رژیم آل خلیفه راه سقوط را طی می کند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تصمیم رژیم آل خلیفه مبنی بر سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: طبق اسناد معتبر، این امر با نامه پادشاه عربستان انجام شد و شاید آل‌خلیفه می‌خواهد با این امر داستان شیخ نمر را تکرار کند.


وی با بیان این‌که رژیم آل‌خلیفه غلام حلقه به گوش آل‌سعود در منطقه است، خاطرنشان کرد: طبیعی است؛ وقتی عربستان و آمریکا می‌بینند در تحولات میدانی در سوریه، عراق و یمن داعشی‌ها با شکست مواجه شده‌اند می‌خواهند انتقام این شکست‌ها را شیعیان بحرین بگیرند.


نماینده خبرگان رهبری جنایات رژیم آل‌خلیفه را محکوم کرد و با اشاره به واکنش‌ شیعیان نسبت به این موضوع گفت: فشارها به مردم بحرین بعد از سفر جان کری به بحرین تشدید شده و تمام این مسائل با چراغ سبز آمریکا و رژیم آل‌سعود انجام می‌شود، آل‌خلیفه بداند که این روند راهی جز سقوط نیست.


آیت الله شبستری تصریح کرد: سردمداران رژیم آل‌خلیفه بدانند نه تنها شیعیان بحرین، بلکه تمام مسلمان و آزادی‌خواهان جهان در مقابل این توطئه و جسارتی که به رهبر شیعیان بحرین شده ایستاده و هرگز بی تفاوت و ساکت نخواهند بود، چراکه اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارها به مردم بحرین بازی خطرناکی است که ادامه آن سرآغاز انتفاضه خونین خواهد بود.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مقابله با حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است و حتما باید برخورد شود و به مردم گزارش داده شود و نباید این موضوع مشمول زمان شود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دولت باید پاسخگوی مردم نسبت به این موضوع باشد، افزود: درست است که پرداخت‌های حقوق‌های نجومی از استثناءها است، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است؛ در حقیقت مردم انتظار دارند مسؤولان خادم و ساده‌زیست باشند.


وی همچنین با اشاره به پیروزی های اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق در آزادی فلوجه، گفت: آزادسازی این شهر از نظر نظامی استراتژیک و خیلی مهم است و نقطه عطفی در میدان جنگ با داعش‌های محسوب می‌شود، با آزادسازی شهر فلوجه فعالیت و ارتباط داعشی‌های در سوریه و عراق محدود می‌شود.


آیت الله شبستری ادامه داد: اگر وضع میدان جنگ به همین شکل ادامه پیدا کند شهر موصول به زودی از لوث داعش‌ها آزاد خواهد شد، به عبارت دیگر توطئه تجزیه عراق که به وسیله رژیم صهیونیستی و آمریکا پی‌ریزی شده به فضل الهی در آینده نزدیک خنثی می‌شود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و بر استفاده معنوی از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر تأکید کرد و گفت: در اهمیت و فضیلت شب‌های قدر همین بس که سرنوشت یک ساله انسان در این روز مقدر می شود./201/935/ب1

ارسال نظرات