۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۳۴۲۶۴
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

هنر و هنرمندی که ارزش های اسلامی را تمسخر می کند هیچ ارزشی ندارد/ سلب تابعیت عیسی قاسم؛ گامی دیگر برای سرنگونی ‌آل خلیفه

امام جمعه قم ضمن محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه گفت: این عمل ننگین آل خلیفه خشم و نفرت مردم بحرین و اعتراضات مراجع تقلید و مردم جهان را در پی داشت، حکام بحرین بدانند با این عمل نسنجیده خود گام دیگری به سوی سرنگونی دیکتاتوری خود برداشتند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ضرورت رعایت تقوا گفت: تقوا تباهی های گذشته را نیز محو می کند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر و شهادت امام علی(ع) افزود: نزول قرآن در شب قدر بوده و توجه و عمل انسان به این کتاب الهی باشد بیشتر شود، این شب ها فرصت خوبی است که انسان ببیند با قرآن چه کرده است، مسلمانان باید شرمنده رسول خدا باشند چون احترام قرآن و عترت نگه نداشتند، از فرصت شب های احیا باید بهترین استفاده را انجام داد و با قرآن و عترت تجدید پیمان کرد.

 

امام جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی اظهار داشت: نقش شهید بهشتی در ساماندهی نیروهای انقلابی ایشان را به محوری برای انقلابیون تبدیل کرد، در مجلس خبرگان قانون اساسی فعال ترین در تدوین قانون و مدیرترین فرد در اداره این مجلس بود، شهید بهشتی می گفت بنده هیچ اعتنایی به آمریکا، اروپا و غرب و شرق ندارم واقعا بهشتی اسطوره عزت و افتخار بود.

 

وی با اشاره به روز جهانی قدس ادامه داد: روز قدس روز کابوس اسرائیل غاصب است، امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند تا جهان اسلام یکپارچه و متحد علیه اسرائیل غاصب به پا خیزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: غالب سران کشورهای اسلامی نه تنها هیچ تمایلی برای استفاده از این فرصت برای مبارزه با اسرائیل ندارند بلکه هر از چندگاهی زمزمه ارتباط با اسرائیل را سر می دهند؛ رژیم خائن آل سعود در راستای تحقق اهداف آل یهود کاری کرد که مسأله نخست جهان اسلام را از مبارزه با اسرائیل جنایتکار به جنگ کشورهای اسلامی تبدیل شود این خیانتی بود که آل سعود مرتکب شد.

 

وی عنوان کرد: باید به محور ولایت فقیه چنگ زده و  متحد باشیم هرچه توان داریم بر علیه آمریکا و اسرائیل به کار بگیریم، امروز هر صدایی بر خلاف این جهت بلند باشد خیانتی بزرگ محسوب می شود، روز قدس روز مقاومت اسلامی در برابر حرکات تفرقه انگیز است؛ حرکت ما در روز قدس ریشه در وصیت امام علی(ع) دارد که فرمودند با ستمکار در پیکار باشید و مظلوم را یاری کنید.

 

امام جمعه قم ضمن محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه خاطرنشان کرد: نظام حاکم بر بحرین در ادامه تلاش خود برای هویت زدایی از جامعه این کشور این بار نیز اقدام به سلبت تابعیت رهبر شیعیان بحرین کرده است در حالی که مطابق میثاق نامه سازمان ملل هیچ کشوری نمی تواند از شهروند خود سلب تابعیت کند.

 

وی اضافه کرد: این عمل ننگین آل خلیفه خشم و نفرت مردم بحرین و اعتراضات مراجع تقلید و مردم جهان را در پی داشت، حکام بحرین بدانند با این عمل نسنجیده خود گام دیگری به سوی سرنگونی دیکتاتوری خود برداشتند چون هیچ کس نمی تواند مطالبات به حق مردم را با زور سرکوب کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که هر سال در ماه رمضان مسؤولان نظام با رهبر معظم انقلاب نشست های صمیمی دارند، گفت: ایشان در جمع دانشگاهیان بر لزوم افزایش سرعت رشد علمی تأکید داشتند، همچنین در دیدار شاعران فرمودند هنرمندان در کنار سیاستمداران خیانت آمریکا در برجام را تببین کنند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید از کسانی تجلیل شود که ارزش ها را پاس می دارند نه این که از هنرمندی تجلیل شود که ذره ای اعتقاد به مفاهیم اسلام و انقلاب ندارد، اگر هنر در خدمت دین، کرامت انسان و حفظ آبروی نظام باشد ارزشمند است اما هنرمندی که در قالب هنر آبروی مردم و کشور خود را می برد، فرهنگ خود را در دنیا مورد تمسخر قرار می دهد و هنرمندی که ارزش های اسلامی و انسان را به تمسخر می گیرد هیچ ارزشی ندارد.

 

امام جمعه قم اظهار داشت: در قرآن کریم از هنرمندی یاد شده که با زیور آلات گوساله ای ساخت که از آن صدایی به گوش می رسید که مردم را به عبادت هنر دست ساز خود فراخواند اما حضرت موسی با این هنرمند منحرف برخوردی قهر آمیز کرد و مجسمه آن را از بین برد، بر اساس این آموزه قرآنی از هر هنر و هنرمندی نباید تجلیل شود، مسؤولان فرهنگی به هوش باشند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت فرمودند درباره حوادثی مثل قضایای سال 88 نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش سبب تقویت فتنه شود، ایشان در زمینه حقوق های نجومی نیز فرمودند نگاه طعمه ای به مسؤولیت که در واقع امانت است موجب کوچک و حقیرشدن انسان است؛ رهبر معظم انقلاب این مسأله را هجوم به ارزش ها دانستند و تأکید کردند که دولت باید به صورت جدی و قاطع مسأله را پیگیری کند گرچه اکثر مدیران انسان های دست پاکی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان حادثه جانباختن عده ای از سربازان کشور را تسلیت گفت و با تلخ و غم بار توصیف کردن این حادثه تأکید کرد که لازم است مسؤولان برای حفظ جان فرزندان میهن تدبیر لازم را بیندیشند تا از تکرار چنین حوادث جلوگیری شود./1323/پ201/ج

ارسال نظرات