۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۳۲۴
وهابی شیعه شده:

انقلاب اسلامی مانعی برای گسترش افکار وهابیت است

الشعیبی با بیان اینکه ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب اسلام را به انحراف کشیده اند، گفت: انقلاب اسلامی ایران مانعی در برابر گسترش تفکر وهابیت در منطقه است و ما وظیفه داریم که ماهیت این دو زندیق را به مردم بشناسانیم.
علی الشعیبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی الشعیبی، پژوهشگر و نویسنده سوری در زمینه وهابیت و تکفیر که به تازگی از آیین وهابیت به شیعه گرویده است، بعد از خطبه های نماز جمعه پردیسان اظهار داشت: سالروز شهادت حضرت علی(ع) مناسبتی است که باید به ظلمی که بر علیه این حضرت شده است توجه کنیم و منشأ این ظلم را بشناسیم.

 

وی با اشاره به جریان غدیر خم و اثبات دلالت حدیث غدیر بر ولایت حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) هم در ابتدای بعثت در جریان دعوت از خویشاوندان خود و هم در آخرین سال بعثت در جریان غدیر خم بر جانشینی حضرت علی(ع) تأکید کردند ولی مردم با مرور زمان تمام این حوادت و تأکیدات را فراموش کردند و این به خاطر عدم توجه و یادآوری خواص بود.

 

مؤلف 164 کتاب در زمینه وهابیت، ابن تیمیه را فرعون قرن حاضر دانست و افزود: این فرد افکار یهودی را به اسلام وارد کرد و جای هیچ شکی وجود ندارد که او فردی یهودی بوده است زیرا در شهر حران از والدینی یهودی به دنیا آمد و شاگرد فردی یهودی بود و زبان عبری را آموخت و بسیار به تورات علاقه داشت و قائل به عدم تحریف تورات بود.

 

وی ادامه داد: هر انسان شخصیتش از سه چیز شکل می گیرد که اول وراثت است و دوم محیطی که در آن رشد پیدا می کند و سوم هم استاد است که در مورد ابن تیمیه هر سه به یهود بر می گردد که در یهودی بودن ابن تیمیه جای هیچ شکی را باقی نمی گذارد.

 

الشعیبی به علایم یهودی بودن ابن تیمیه پرداخت و گفت: او یکی از مساجد مسلمانان را در دمشق از آنان گرفت و به بهانه این که مسلمانان آن را غصب کرده اند به یهودیان داد تا آن را به کنیسه تبدیل کنند، ابن تیمیه حدیث غدیر را که در صحاح اهل سنت مشهور به صحت است و از 140 صحابی به نحو صحیح نقل شده است را به خاطر بغضش نسبت به حضرت علی(ع) تضعیف کرده است و روایات مطروحه ای که علیه حضرت علی(ع) است را صحیح دانسته است.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را سدی بزرگ در راستای گسترش افکار وهابیت دانست و ابراز داشت: من بیش از 30 سال است که در رابطه با وهابیت تحقیق می کنم و باید بگویم که محمد بن عبد الوهاب دین جدیدی را برای مردم آورد و خود او هم هر وقت خطبه می خواند تصریح داشت که من دین جدیدی را برای شما آوردم؛ ما وظیفه داریم که پرونده  این دو زندیق را باز خوانی کنیم و آنان را بیشتر بشناسیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات