۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۵۱۳۳
امام جمعه بجنورد با اشاره به تغییر استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

بی‌ثباتی در مدیریت کلان خراسان شمالی ضربه‌های جدی به استان می‌زند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تغییر استاندار خراسان شمالی، از بی‌ثباتی در مدیریت کلان استان گلایه کرد و گفت: این بی‌ثباتی سبب شده تا ضربه‌های زیادی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به خراسان شمالی وارد شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تغییر استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: خراسان شمالی از زمان تأسیس در سال 1383 تاکنون 9 استاندار مختلف را تجربه کرده که این میزان تغییر در مدیریت ارشد استان به هیچ عنوان مناسب نیست.

 

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از زمان تأسیس تاکنون به طور متوسط هر یک سال و نیم یک استاندار جدید را تجربه کرده است، ادامه داد: نبود ثبات در مدیریت کلان استان و تغییر مکرر استاندار خراسان شمالی مانع از توسعه مطلوب این استان شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: معلوم نیست چه آفتی به استان خراسان شمالی خورده که این استان از زمان تأسیس در سال 83 تاکنون همواره دست‌خوش تغییر در مدیریت کلان بوده، به‌گونه‌ای که در این مدت کوتاه 9 استاندار به این استان آمده و رفته‌اند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بی‌ثباتی در مدیریت کلان استان خراسان شمالی سبب شده تا ضربه‌های زیادی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به این استان وارد شود.

 

وی با بیان اینکه جبران این ضربات و خسارات ناشی از تغییر مکرر استانداران خراسان شمالی دشوار است، خاطرنشان کرد: لازم است برای توسعه متوازن و پیشرفت این استان محروم برنامه‌های اساسی‌تری در نظر گرفته شده و این برنامه‌ها با جدیت و ثبات در مدیریت اجرایی شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: نباید در عزل و نصب‌های مدیران ارشد استان، فرصت‌ها و سرمایه‌های انسانی هدر رفته و در مسیر پیشرفت خراسان شمالی سرعت‌گیر ایجاد شود.

 

وی در ادامه با انتقاد از برخی افراد که اقدام به ایجاد تنش و دامن زدن به اختلافات در استان می‌کنند، از استاندار جدید خراسان شمالی خواست تا با سعه صدر و ارتقای تحمل و صبر خود، برای رشد و توسعه استان از تمامی افکار و سلیقه‌ها استفاده کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: این استان برای توسعه متوازن و پایدار به انجام اقدامات و اجرای طرح‌های کلان درزمینهٔ اقتصادی ازجمله راه‌آهن، کشاورزی، صنایع بزرگ و غیره نیاز دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که استاندار جدید خراسان شمالی با اراده‌ای محکم و عزمی آهنین برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش استان گام‌های مهمی برداشته و غبار محرومیت را از چهره این استان بزداید.

 

گفتنی است، یکشنبه شب، هیأت دولت در نشست خود محمدرضا صالحی را به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی منصوب و جایگزین سید علی‌اکبر پرویزی کرد.

 

بر اساس برنامه مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی صبح پنج‌شنبه، دهم تیرماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در بجنورد برگزار می‌‌شود.

 

از ابتدای تأسیس خراسان شمالی در سال 83 تاکنون محسن نریمان، بهروز همتی، احمد مروج الشریعه، محمدحسین جهانبخش، ابوطالب شفقت، محمود احمدی بیغش، سید علی‌اکبر پرویزی و محمدرضا صالحی استانداران خراسان شمالی بوده‌اند./302/9314/ب1

ارسال نظرات