۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۳۵۲۶۳

مراسم اعتکاف رمضانیه در مساجد ترکیه

مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه با حضور جمع زیادی از شهروندان ترکیه‌ای در تعداد زیادی از مساجد این کشور در حال برگزاری است.
اعتکاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه مبارک رمضان جمع زیادی از مردم ترکیه در ۷۴۵۷ مسجد واقع در سراسر این کشور معتکف شده‌اند.

 

شهروندان ترکیه‌ای در این مراسم‌های اعتکاف ضمن برگزاری محافل انس با قرآن کریم، در فضایی معنوی به عبادت می‌پردازند. از منظر آنان اعتکاف فرصتی برای پالایش روح و روان و تحکیم ارتباط با خداوند یکتاست.

 

مردم ترکیه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را یکی از سنت‌های ارزشمند نبی مکرم اسلام(ص) دانسته و هر سال در ماه رمضان با حال و هوای خاصی در این مراسم شرکت ‌می‌کنند.

 

گفتنی است، مراسم اعتکاف در مساجد ترکیه از پنجم تیرماه همزمان با نماز مغرب آغاز شده و به مدت ۱۰ روز تا چهاردهم تیر‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری اعتکاف رمضانیه در استرالیا

 

مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف رمضانیه با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در مرکز امام علی(ع) شهر سیدنی استرالیا برگزار می‌شود.


این مراسم از یازدهم تا سیزدهم تیرماه برگزار می‌شود و درس‌هایی از قرآن، اخلاق، احکام، عقاید، عبادت و مناجات از عمده برنامه‌های آن است.


به گفته مسوولان مرکز امام علی(ع) شهر سیدنی برنامه اعتکاف به عنوان یک مراسم معنوی تأثیر به سزایی در تربیت جوانان و تعالی جامعه دارد و بر همین اساس حضور جوانان در این برنامه معنوی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.


این مسوولان اعلام کردند: اعتکاف زمینه‌ای برای پرورش روح و جسم و تعالی انسان است و این فرصت ارزشمند تنها در روزهای محدودی از سال فراهم می‌شود و در همین راستا، از جمعه یکم تا سوم جولای(یازدهم تا سیزدهم تیرماه) در این مرکز مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات