۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۹۱۴
از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی؛

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «دانشنامه حج؛ لبيک ۱» تولید شد

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «دانشنامه حج؛ لبيک ۱» جامع‌ترين نرم‌افزار در حوزه حج و زيارت با شیوه‌ای نو در طراحی، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عرضه شد.
 نرم‌افزار چندرسانه‌ای «دانشنامه حج؛ لبيک ۱»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل نورسافت، نرم‌افزار چندرسانه‌ای «دانشنامه حج؛ لبّيک ۱» جامع‌ترين نرم‌افزار در حوزه حج و زيارت با شیوه‌ای نو در طراحی، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عرضه شد.

 

اين نرم‌افزار اطلاعات جامعی از مباحثی همچون قرآن، معصومان (علیهم‌السلام)، اسرار و معارف حج، اماکن حرمين شريفين، مناسک حج، پرسش‌های رايج و پاسخ به شبهات، ادعیه و زیارات، اشعار، تصاوير، سخنرانی و نجوانامه، برنامه‌های آموزشی و مکالمات روزمره را در اختيار مخاطبان قرار می‌دهد.

 

ارائه شيوه‌های آموزشی همچون روايت‌گری و آشنایی با اماکن حرمين شريفين، شيوه پاسخ‌گویی به شبهات رايج، در دسترس قرار دادن آسان اطلاعات مورد نياز و ارائه کتاب‌های موضوع‌بندی شده و مرتبط با حج و زيارت به زائران و روحانيون کاروان‌ها از جمله اهداف تولید این نرم‌افزار به‌شمار می‌روند.

 

۴۳۹ عنوان در ۹۸۸ جلد کتاب عربی و فارسی، ۷۳۹ قطعه صوت و ۵۴ قطعه فیلم، یک دوره ترتیل و یک دوره تحقیق کامل قرآن کریم، 11 هزار و 500 تصویر، ۴۵ برنامه آموزشی و نمایش تصاویر سراسرنما به شکل ۳۶۰ درجه (پانوراما) محتوای این نرم‌افزار ارزشمند را تشکیل می‌دهد.

 

جستجوی پیشرفته در متن، ارتباط بین متن کتاب‌ها با شرح‌ و ترجمه‌، ارتباط ۹ دوره لغت‌نامه با متن برنامه و امکان جستجو در آن، کتابشناسی، انتقال متن به Word و یادداشت‌برداری از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

 

از دیگر ویژگی‌های این اثر می‌توان به امکان تنظیم اندازه صفحات برنامه به میزان دلخواه، ارائه موضوعات به شکل جامع و عرضه محتوا براساس سطح و نیاز مخاطبان برنامه، تهیه برنامه براساس زبان برنامه‌‌نویسی توسعه‌‌یافته (Qt5)، قابلیت‌های صوتی و تصویری، ارائه آیات مرتبط با مکه و مدینه و برقراری ارتباط ترجمه‌‌ها و تفاسیر با آیات قرآن کریم اشاره کرد./998/د102/ق

ارسال نظرات