۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۳۵۹۳۲
امام جمعه مرند:

حقوق بشر آمریکایی در پدیده داعش تجلی یافته است

امام جمعه مرند گفت: حامیان پشت‌پرده داعش در غرب به دنبال تأمین منافع خود در منطقه و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی هستند.
برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی در استان مرکزی برگزار می شود

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جنایات ریز و درشت آمریکا در سراسر جهان اظهار داشت: جنایات آمریکا علیه ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه بیش از آن است که بتوان به تک تک آنها اشاره کرد و مورد تحلیل قرار دارد.


وی افزود: آنچه که مشخص و واضح است؛ جنایات آمریکا علیه ملت ایران در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ بر کسی پوشیده نیست؛ از کودتای 28 مرداد گرفته تا فتنه 88 و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، همه با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، جنگ عراق و سوریه نیز با دخالت مستقیم آمریکا می باشد.


حجت الاسلام نعمت‌زاده ادامه داد: تمامی حوادث دوران پس از انقلاب و تحولات اخیر جبهه مقاومت اسلامی نشان می دهد؛ هر حرکتی که بخواهد نظام مقدس اسلامی را تضعیف کرده و در ارزش های متعالی اسلامی و انقلابی آن ایجاد خللی کند، محکوم به شکست است.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که نباید اجازه دهیم دشمنان با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای خود، فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی و انقلابی را به حاشیه ببرند، خاطرنشان کرد: اگر هشدارهای رهبری را جدی نگیریم و در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان، برنامه و انسجام نداشته‎‌ باشیم، مغلوب و مرعوب دشمن خواهیم شد.


وی با اشاره به اهداف فرهنگی، تبلیغی و سیاسی دشمنان از راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی در منطقه گفت: ایجاد گروهک هایی مانند داعش و ترویج افراطی‌گری در بین مذاهب شیعه و سنی در منطقه، توطئه ای خطرناک از سوی آمریکا و نظام سلطه در بین امت اسلامی است؛ به عبارت بهتر حقوق بشر آمریکایی در پدیده داعش تجلی یافته است.


حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که حامیان پشت‌پرده داعش در غرب به دنبال تأمین منافع خود در منطقه و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی هستند، افزود: اجرای این توطئه ها در منطقه، در راستای تأمین اهداف شوم استکبار و نظام سلطه در ضربه زدن به اعتقادات و ارزش های اسلامی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.


امام جمعه مرند با اشاره به راهبردهای اساسی در دفاع از ارزش های متعالی اسلام و انقلاب، ادامه داد: عزت‌مداری، تکیه بر اصل ولایت فقیه، بصیرت و حرکت در راستای ارزش های اسلامی لازمه دفاع از آرمان های متعالی اسلامی هستند که بایستی امروز ولایت‌مدار را در میدان عمل ثابت کنیم.


وی عزت، اقتدار و امنیت نظام اسلامی ایران را مرهون خون شهدا و رهبری داهیانه امام راحل و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دانست و گفت: اکنون نظام اسلامی با رهبری آگاه و بصیر؛ در مسیر عزت و اقتدار حرکت می کند و برای تحقق آرمان های اسلام ناب محمدی از هیچ تلاشی فروگذار نیست./935/302/ب3

 

ارسال نظرات