۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۳۵۹۹۱
استاد حوزه علمیه:

تمسک به قرآن سبب حل مشکلات جامعه و دوری از فتنه‌ها می‌شود

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به عظمت کلام‌الله، گفت: اگر قرآن در تمام اجزای جامعه جاری شود، قطعا کشور از فتنه‌ها دور خواهد ماند.
کتاب قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی، استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه 12 تیر در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اظهار فقر در محضر خدا از مراتب بندگی است و سبب می شود انسان طغیان نکند و خود را عبد و تسلیم خدا بداند.



وی با اشاره به سوره الرحمن، بیان داشت: خداوند در سوره الرحمن به تعدادی از نعمات اشاره می‌کند و در 33 آیه به انسان هشدار می‌دهد که نعمات الهی را چرا تکذیب می‌کند.



استاد حوزه علمیه با پرداختن به اسم رحمان، ابراز داشت: اسم رحمان از اسامی خاص است و کراهت دارد که کسی نام خود را رحمان بگذارد.



حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به رحمت رحیمیه، بیان داشت: خداوند این نوع از رحمت خود را به همه افراد نمی‌دهد و عده‌ای خاص را مشمول افرادی می‌کند که دارای ایمان باشند.



وی گفت: بدون شک رحمت خاص خداوند به مومنان می‌رسد، زیرا رحمت ویژه خداوند به افرادی باید برسد که دارای قابلیت باشند.



استاد حوزه علمیه با پرداختن به جایگاه قرآن کریم، گفت: قرآن کریم مورد تحریف قرار نگرفته است و کامل‌ترین کتاب بشری است. قرآن بر تمام کتاب‌ها سیطره دارد.



وی بیان داشت: امام رضا(ع) قرآن را «حی لا یموت» می‌دانند، به این معنا که قرآن برای تمام زمان‌ها است و برای یک دوره خاصی نازل نشده است.



حجت الاسلام میرزا محمدی تصریح کرد: همان‌گونه که خداوند را نمی‌توان با خلقی مقایسه کرد، همانگونه هم نمی‌شود کلام الله را با کتابی مقایسه کرد.



وی تأکید کرد: اگر مردم با قرآن مانوس باشند از تمام فتنه ها مصون می‌مانند، زیرا کتاب استدلال، تعقل، رحمت، نور، رشد و فصل الخطاب سخن‌ها است.



حجت الاسلام میرزا محمدی در پایان گفت: اگر قرآن در سیاست و تمام اجزای نظام، مانند اقتصاد و امثالهم پیاده شود، بدون شک جامعه ما از تمام مشکلات و فتنه‌ها دور خواهد ماند./202/856/ب1

ارسال نظرات