۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۶۵۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتصاد مقاومتی رونق کار، تولید و درآمد است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی به معنی رونق کار، تولید و درآمد است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی جوانان بتوانند روی پای خود بایستند و با کار، تولید و ایجاد درآمد هم برای خود و هم برای جامعه مثمرثمر باشند و این مهم می تواند در کاهش فقر و فساد نیز بسیار تاثیرگذار باشد.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدحسین صابری استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مسجد سیدهای اراک، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی رونق کار، تولید و درآمد است و اقتصاد مقاومتی یعنی جوانان بتوانند روی پای خود بایستند و با کار، تولید و ایجاد درآمد هم برای خود و هم برای جامعه مثمرثمر باشند و این مهم می تواند در کاهش فقر و فساد نیز بسایر تاثیرگذار باشد.

 

وی افزود: حضرت عیسی (ع) از پیامبرانی است که معجزات زیادی همچون متولد شدن از مادری بدون همسر، نبی بودن از زمان تولد و زنده کردن مردگان را داشت که البته تمام اعجاز پیامبران در حضرت محمد (ص) ثبت و ضبط شده و پیامبر اسلام (ص) یک معجزه منحصر به فرد نیز دارد آنکه قرآن کتاب آسمانی این پیامبر(ص) آخرین کتابی است که از جانب خداوند نازل شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در آیات 112 تا 114 سوره مبارکه مائده اشاره شده است که حواریون که از طرفداران حضرت عیسی (ع) بودند و البته کمی از بنی اسرائیل نداشتند و فقط دنباله روی عیسی بن مریم بودند روزی از حضرت عیسی (ع) سوال کردند آیا خدا قدرت دارد برای ما غذاهای بهشتی نازل کند؟

 

حجت الاسلام صابری ادامه داد: حضرت عیسی (ع) سخت ناراحت شد چرا که خداوند قدرت مطلق است و آنها سپس به او گفتند ما خدا را قبول داریم و فقط برای اطمینان قلب خود و برای خوردن غذای بهشتی چنین سئوالی را مطرح کردیم.

 

وی اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) در پاسخ به آنها چنین دعا می کند: ای خدای تربیت کننده انسان ها و ای رب العالمین، غذای بهشتی را نازل کن ای خدایی که رزاق هستی و روزی دهنده فقط تو هستی و به آنها گفت خداوند قدرت مطلق ست شرم کنید از اینگونه سخن گفتن.

 

استاد حوزه و کارشناس اموردینی تصریح کرد: روزی مقدر است و خداوند روزی دهنده می باشد اما آنچه مهم تلقی می شود این است که برای کسب مقدر باید تلاش کرد تا آن روزی را به دست آوریم ضمن اینکه خداوند یک روزی معنوی نیز به کسانی که ایمان دارند و گناه نمی کنند در قالب برکت اعطا می کند.

 

حجت الاسلام صابری ادامه داد: امروز میدان کار باید وسیع باشد و جوانان با غیرت وارد میدان کار شوند، گرچه گاهی مشاهده می شود جوانان به محض اتمام دانشگاه می خواهند به پست های بالای مدیریتی ورود پیدا کنند در حالی که برای انجام این امور ابتدا تجربه لازم است.

 

وی گفت: خداوند به کسانی که دائم الذکر و دائم الوضو هستند به زعم امام معصوم (ع) برکت می دهد، ضمن اینکه برای وارد شدن برکت به رزق باید در خانه هایمان گناه نباشد، ثواب باشد، نماز بدون ریا و روزه با اخلاص باشد تا خداوند به رزقمان برکت دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: از امام معصوم (ع) روایت شده است، خداوند به کسانی که دائم الوضو و دائم الذکر هستند، حسن ظن دارند و خوش خلق هستند به رزقشان برکت می دهد، چرا که با دائم الذکر بودن دیگر غیبت و گناه نمی کنند و با خوشرویی دیگران را نمی رنجانند.

 

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: در این روایت آمده است صدقه دادن، امانتداری، صله رحم و قرائت قرآن به ویزه دو سوره مبارکه واقعه و یس به رزق افراد برکت می دهد؛ بنابراین انسان ها به جز روزی مقدر که باید برای کسب آن تلاش کنند یک روزی معنوی نیز با این شرایط از خداوند دریافت می کنند./202/842/ب1

ارسال نظرات