۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۳۶۶۶۸
واکنش آیت الله موحدی کرمانی به برداشت های نامشروع از بیت المال؛

بودجه هست اما دزدهای فراوانی وجود دارد/ مردم منتظر برخورد عملی قاطع با غارتگران بیت‌المال هستند

خطیب نماز جمعه تهران، پرداخت حقوق‌های نجومی را غارتگری بیت‌المال خواند و خطاب به آنان که می‌گویند در کشور بودجه نیست، گفت: در کشور بودجه هست اما در کنار این بودجه‌ها دزد فراوان هم هست؛ گویا مسؤولان مربوطه خواب بوده‌اند که این همه غارت و دزدی صورت گرفته است که اگر بیدار بودند باید جلوی این غارتگری‌ها گرفته می‌شد.
آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اعتراض به پرداخت حقوق‌های نجومی، گفت: برخی که فکر می‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد و هرچه بتوانند به هر عنوانی از بیت‌المال برداشت کنند زرنگی است، باید بدانند که اشتباه کرده‌اند.

 

وی افزود: یک ریالی که از بیت‌المال می‌گیرید صاحب دارد و همانطور که حاضر نیستید در جیب طرف دست ببرید و دزدی کنید و می‌گویید این پول صاحب دارد، این ریال‌ها و تومان‌ها صاحب دارد و صاحبان آن هشتاد میلیون آدم هستند.

 

غارتگر بیت‌المال دزد اموال هشتاد میلیون نفر

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که غارتگر بیت‌المال باید بداند که یک دزد است و مال هشتاد میلیون آدم را دزدی می‌کند، گفت: حکومت امیرمؤمنان(ع) به واسطه غارتگران فلج شد؛ وقتی امام علی‌(ع) خواست جلوی غارتگران بیت‌المال را که عادت به غارتگری داشتند بگیرد، آنها جنگ جمل را برپا کردند و با آن حضرت جنگیدند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: ممکن است غارتگری بیت‌المال به سقوط یک حکومت منجر شود. در کربلا بسیاری از اینها که جنایت می‌کردند به واسطه رسیدن به پول بود.

 

وی با اشاره به این‌که براساس اطلاع از منابع موثق، 950 نفر از مدیران بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی که غارتگر بیت‌المال هستند حقوقی بین 15 میلیون تا 50 میلیون تومان و بالاتر از آن دریافت می‌کردند، گفت: اینها چه کسانی هستند که مانند زالو به نظام چسبیده‌اند و خون آن را می‌مکند و نمی‌گذارند این خون به مظلومان و محرومان برسد.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که می‌گویند در کشور بودجه نیست، با کنایه به دولتمردان گفت: در کشور بودجه هست اما در کنار این بودجه‌ها دزد فراوان هم هست.

 

وی تصریح کرد: یکی به نادرشاه گفت که خانه‌ام را دزد زد و هرچه داشتم برد. نادرشاه به او گفت که خواب بودی یا بیدار، که وی پاسخ داد خوابیده بودم و نادرشاه گفت باید بیدار باشی و مراقب پول‌هایت و آن مرد پاسخ داد که من خوابیدم فکر کردم تو بیداری؟

 

برداشت نامشروع از بیت‌المال خیانت به آرمان‌های انقلاب

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که مردم می‌گویند ان‌شاءالله مسؤولان بیدار هستند، گفت: مسؤولان خواب بودند این همه غارت و دزدی صورت گرفت؛ اگر بیدار بودند مگر نمی‌شد جلوی این غارتگری‌ها گرفته شود. آیا دولت نمی‌توانست با یک لایحه و نمایندگان مجلس نمی‌توانستند با یک طرح قانونی وضع کنند تا جلوی این غارتگری‌ها گرفته ‌شود؛ چرا این کار را نکردند.

 

وی ابراز کرد: بازرسی کل کشور کجا بود، دیوان محاسبات کجا بود، امیرمؤمنان‌(ع) می‌فرماید شما باید جاسوس سری داشته باشید که همه جا حضور داشته باشند و ببینند در این کشور چه می‌گذرد، چه کسی امین است و چه کسی خیانت می‌کند؛ چرا مسؤولان جاسوس سری ندارند و از مسائل کشور با خبر نیستند.

 

نمازگزاران پس از استماع این سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی با شعارهای مرگ بر غارتگر بیت‌المال و غارتگر بیت‌المال اعدام باید گردد خطیب نماز جمعه این هفته تهران را همراهی کردند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند که پدیده برداشت‌های نامشروع نتیجه اشرافی‌گری، تجمل و اسراف در جامعه است و دریافت‌های نامشروع باید به بیت‌المال برگردانده شود، افرادی که بی‌قانونی کرده‌اند باید مجازات و سوء استفاده‌کنندگان از قانون باید برکنار شوند، گفت: برداشت نامشروع از بیت‌المال خیانت به آرمان‌های انقلاب است.

 

مردم منتظر برخورد قاطع با نهصد و پنجاه غارتگر بیت‌المال

وی با تأکید بر این‌که قضیه پول‌های نجومی نباید به فراموشی سپرده شود، خطاب به مسؤولان گفت: مردم منتظر هستند شما چه کاری انجام می‌دهید؛ هرچند دستور داده شده اما مردم منتظر عمل هستند که با این نهصد و پنجاه نفر چه برخوردی می‌کنید آیا پول‌هایی که خورده‌اند به بیت‌المال برگردانده می‌شود و خائنان برکنار می‌شوند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به این‌که قرآن برای استفاده از بیت‌المال معیار دارد و می‌گوید به اندازه کاری که می‌کنید از بیت‌المال بردارید، تصریح کرد: آقای عضو هیأت مدیره چه هنری داری که پنجاه میلیون تومان پول برمی‌داری؛ این پول‌ها حرام است، آیا فکر نمی‌کنید قیامتی هم هست، در قیامت جواب خدا را چه می‌دهید که ان‌شاءالله در همین دنیا هم رسوا خواهید شد.

 

وی خطاب به دولتمردان و مسؤولان با بیان ای‌که انتظار داریم نتیجه عملی این بخش‌نامه‌ها را مشخص و برای مردم روشن کنند که آیا پول‌ها به بیت‌المال برگردانده شده است یا خیر، اظهار داشت: این جمله که گفته‌اند همه مسؤولان این‌گونه نیستند خنده‌دار است؛ آیا تعداد 950 نفر مسؤول کم است؟

 

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید بدانند که ثروت بیت‌المال مانند خون در بدن است و خون اگر به عضوی نرسد آن عضو فلج و چه بسا منجر به مرگ انسان می‌شود.

 

وی گفت: پول موجود در جامعه عامل قیام مردم است تا بر روی پای خود بایستند و مردم زمانی می‌توانند بایستند که اقتصادی سالم داشته باشند و اقتصاد سالم نیز با به کارگیری درست سرمایه‌ها حاصل می‌شود.

 

ضرورت قیام جهانی علیه آمریکا و استکبار

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به فعالیت‌های تروریستی در منطقه و بمب‌گذاری‌های اخیر، گفت: تروریست‌ها دست پرورده آمریکا، انگلیس و صهیونیست هستند و ریشه جنگ و ناامنی در منطقه و جهان قدرت‌های استکباری و در رأس آنان آمریکا است که می‌خواهند مسأله فلسطین فراموش شود و رژیم صهیونیستی نفس راحتی بکشد.

 

وی ائتلاف آمریکا علیه داعش را دروغ خواند و گفت: آنها دوست دارند که این تروریست‌ها باشند، اینها خودشان به وجود آوردنده این قضیه هستند و در عمل از تروریسم حمایت و آن را ترویج می‌کنند، آنها منازعات سیاسی را به جنگ داخلی تبدیل می‌کنند و برادرکشی به راه می‌اندازند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مستکبران با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و درآمدهای نامشروع نفتی، افرادی را از مناطق مختلف به سوریه و عراق آورده‌اند تا در آنجا برادرکشی و ناامنی به وجود آورند، خاطرنشان کرد: از دنیا می‌خواهیم که بیدار شود و خطر آمریکا را احساس کند و با برپایی قیامی علیه آمریکا و استبکار در دنیا، عمر آمریکا به سر آید./920/پ201/ج1

ارسال نظرات