۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۳۷۰۳۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

بیانات رهبر انقلاب چراغ راه و محور برنامه ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به انتقاد رهبری از ولنگاری فرهنگی، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه چراغ راه و محور برنامه ها است و مکلفیم به آنها عمل کنیم.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به انتقاد رهبری از ولنگاری فرهنگی، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری همیشه چراغ راه و محور برنامه ها است و مکلفیم به آنها عمل کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در تجلیل ها و گرامیداشت ها هنر انقلاب اسلامی را محور و مبنا قرار داده است.


وی تصریح کرد: هیچ نهادی به اندازه اداره کل ارشاد و حوزه هنری استان در ارج نهادن به هنر انقلاب، هنر دینی و ارزش های دفاع مقدس تلاش نکرده است و موضع گیری افراد بر خلاف این واقعیت نشان از ضعف اطلاعاتی آنهاست.


حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه جهت گیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همه برنامه ها تعهد، عملکرد انقلابی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است، گفت: برتری اداره کل ارشاد استان در حوزه ترویج فرهنگ نماز، مقابله با بازی های رایانه ای غیرمجاز، صیانت از حقوق شهروندی و دفاع از حریم عفاف و حجاب و همچنین برتری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در کل کشور نشان دهنده کارنامه درخشان این اداره کل در حوزه فرهنگی است.


وی اذعان داشت: تا به امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی غیر دینی تجلیل نشده است و چنین اتفاقی هم نخواهد افتاد مگر اینکه خود شخص موفق به کسب مقامی شده باشد.


حجت الاسلام کریمی گفت: تجلیل از هنرمندان فقط در حوزه ارشاد نیست و بسیج هنرمندان، صدا و سیما و حتی مراکز علمی و دانشگاهی نیز در این زمینه فعالیت هایی دارند.


وی افزود: ارشاد نه دستگاه اول فرهنگی است و نه دستگاه آخر، اعتبارات کلانی در حوزه فرهنگی بین دستگاه هایی که فعالیتشان جوابگوی مطالبات رهبری نیست، توزیع می شود، متأسفانه از بودجه فرهنگی همه سهم می برند اما وقتی می خواهند توپ را در میدان دیگری بیندازند فقط ارشاد دستگاه فرهنگی محسوب می شود.


وی تأکید کرد: بالغ بر 24 دستگاه از اعتبارات فرهنگی چندین برابر اداره کل ارشاد برخوردارند این درحالی است که سهم ارشاد از بودجه فرهنگی با وجود تنوع و گستردگی فعالیت ها ناچیز است و نمی توان کارهای بزرگی انجام داد.


حجت الاسلام کریمی گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی مبارک است اما باید تبیین کرد که نهاد روحانیت، حوزه های علمیه، ستاد نماز جمعه، صدا و سیما، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و حتی واحدهای فرهنگی مراکز دانشگاهی و برخی دستگاه ها نیز در این زمینه مسؤولیت دارند.


وی گفت: کارنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بر اساس جایگاه ها و مقام های سطح ملی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی، اهل بیت (ع) و انقلاب مستند و قابل دفاع است.


حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال های قبل در راستای رفع دغدغه های فرهنگی معظم له تلاش دارد برخلاف عده ای که به ظاهر از دغدغه ها و مطالبات رهبری سخن می گویند و در عمل در حد شعار درجا می زنند./302/936/ب1

ارسال نظرات