۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۳۷۱۸۵
کارشناس مسائل سیاسی:

نوبت عمل به تعهدات برجام غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به همگان اثبات شد

معلمی با اشاره به این که در نوبت عمل به تعهدات برجام غیر قابل اعتماد بودن آمریکا به همگان اثبات شد، گفت: اگر برجام از سوی آمریکا نقض شود ما هم طبیعتا به همان مرحله قبل خود باز می گردیم، آمریکایی ها باید بدانند که اگر ‏برجام را پاره کنند ما هم طبق فرمایش مقام معظم رهبری آن را آتش می زنیم و فکر نکنند که ما خیلی از این وضعیت راضی ‏هستیم.‏
انرژی صلح آمیز هسته ای ایران

محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با شرایط جدید به وجود آمده در برجام و عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات و آینده آن، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:هم منتقدین و هم موافقین برجام فضا سازی روانی برای مردم نکنند.

 

وی ادامه داد: ما در متن فعلی برجام حرفی نداریم، اگر آمریکا به تعهداتش عمل کند ما هم عمل می کنیم، اما مشکل این جا است که آمریکا متن فعلی برجام را قبول ندارد و به عقیده خودشان روح برجام را دنبال می کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی، اظهار داشت: مسؤولان و دولتمردان باید بدانند که فرصت زیادی نداریم و فرصت بسیار کوتاه است، رهبر معظم انقلاب برای این که نظام، سرمایه اصلی خود را که افکار عمومی است از دست ندهد اجازه محدود به مسئولان برای مذاکره دادند ولی این اجازه هم از نظر زمانی و هم محتوایی محدود است.

 

معلمی بیان داشت: محدودیت محتوایی مذاکره شامل مسأله هسته ای است و در هیچ مسأله دیگری حق مذاکره ندارند، محدودیت زمانی به این دلیل است که اگر دولت آمریکا یا ایران تغییر کرد و برجام نتیجه ای جز تعطیلی فردو و کاهش سانتریفیوژها ازبیست هزار به پنج هزار و ضرر برای ایران نداشت، ما برجام را از طرف آمریکا نقض شده می دانیم.

 

وی ابراز داشت: اگر برجام از سوی آمریکا نقض شود ما هم طبیعتا به همان مرحله قبل خود باز می گردیم، آمریکایی ها باید بدانند که اگر برجام را پاره کنند ما هم طبق فرمایش مقام معظم رهبری آن را آتش می زنیم و فکر نکنند که ما خیلی از این وضعیت راضی هستیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی ‏ ابراز داشت: ما منتظریم که نقض برجام از سوی آمریکایی ها آشکار شود تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد، در داخل کشور برخی مسؤولان که به رفتار آمریکاخوش بین بودند و معتقد بودند که آمریکا دیگر گرگ نیست و میش است بدانند که آمریکا هم چنان بد عهد است و قابل اعتماد نیست.

 

معلمی در پایان گفت: در حال حاضر تاجران حق سفر به ایران ندارند چرا که اگر به ایران سفر کنند دیگر حق سفر به آمریکا را ندارند و حتی از طریق سیستم های کامپیوتری از آن ها التزام می گیرند و آن ها را ممنوع السفر می کنند، لذا ما به برجام خیلی خوش بین نیستیم. /869/302/ب3

 

ارسال نظرات