۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۳۷۳۹۶
آیت الله حائری شیرازی:

عربستان در قبال فاجعه منا بايد پاسخگوي دنياي اسلام باشد

عضو سابق مجلس خبرگان رهبري گفت: عربستان در قبال فاجعه منا بايد پاسخگوي دنياي اسلام باشد و نيز در مسئله محروم كردن ايراني ها از مراسم حج با نگاه سياسي عمل كرد.
محی الدین حائری شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آيت ‌الله محي ‌الدين حائري شيرازي، عضو سابق مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جايگاه رفيع حج در اسلام گفت: انجام فريضه حج موجب عظمت و اقتدار دنياي اسلام مي شود.

 

وي با اشاره به لزوم انجام حج ابراهيمي گفت: حضور در اين مراسم بايد موجب وحدت و بيداري امت اسلامي شود و در برابر توطئه هاي دشمنان و رژيم صهيونيستي آگاه شوند.

 

عضو سابق مجلس خبرگان رهبري افزود: حج بايد همراه با برائت از مشركين باشد؛ اين فريضه تنها خصيصه فردي ندارد و ابعاد سياسي و اجتماعي آن نيز بايد پُررنگ برگزار شود تا منافع آن به دنياي اسلام برسد.

 

آيت الله حائري شيرازي با اشاره به سنگ اندازي دولت عربستان در مسير حج گفت: اين عمل آنها مصداق «صد عن سبيل الله» است و امنيت و كرامت ملت ايران از جمله خطوط قرمز جمهوري اسلامي است.

 

عضو سابق مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: بي كفايتي دولت عربستان در جريان حج سال گذشته و وقوع فاجعه منا نشان داد، مسئولان عربستاني نمي توانند امنيت حجاج را فراهم كنند.

 

وي اظهار كرد: عربستان در قبال فاجعه منا بايد پاسخگوي دنياي اسلام باشد و نيز در مسئله محروم كردن ايراني ها از مراسم حج با نگاه سياسي عمل كرد./1330/د102/ی

ارسال نظرات