۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۳۷۴۸۶
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد:

امر به معروف و نهی از منکر، راه درمان بدحجابی است/ ضرورت گسترش فعالیت اجتماعی بانوان محجبه

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر راه درمان بی حجابی است بر ضرورت گسترش فعالیت اجتماعی بانوان محجبه تأکید کرد.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر رشاد، رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران، پیش از ظهر امروز در همایش ملی قیام گوهرشاد که در تالار شهر مشهد برگزار شد،‌ با بیان این که حجاب از جنس فرهنگ، هویت و سبک زندگی است، اظهار کرد: حجاب تنها یک حکم ساده فردی و اجتماعی نبوده و تغییر سبک زندگی همین جا شکل می گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی عنصر فرهنگی در آحاد جامعه اسلامی نفوذ و رسوخ می کند به فرهنگ آن منطقه تبدیل می شود، در حقیقت تا تابوت جنسیت از بین نرود چیزی تغییر نمی کند و راسل فیلسوف معروف رمز تغییر جامعه را در مساله حجاب و عفاف دیده و با ایراد به مسیحیت در حوزه فرهنگ که حجاب و عفاف در آن جای گرفته نیز این مقوله را طرح می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد تغییر مسیحیت و فهم دین را پایه لیبرالیسم خواند و تاکید کرد: اصلاح دین و مطابقت مفهومی و معنایی آن با مرام، نگاه و نگرش های ساخته شدن دنیای جدید با همین اصول منطبق است. همچنین امروز تغییر مجسمه حضرت مریم از مریم مقدس پوشیده به زن نیمه عریان متناسب با فهم و درک جامعه غربی امروز دنیاست.

 

رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران تغییر پوشش و حجاب ظاهری را رمز تغییر سایر شئون و آداب جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: بدون شک دین برداشت و شخصیت های دینی را بر اساس این نگاه تغییر می دهد، همچنین در منطقه خراسان هنگامی که شیوه های استعمار کهن و نوین پاسخ نداد، ژاندارم ها به فرهنگ منطقه هجوم آورده و با مساله حجاب برخورد کردند.

 

وی بینش، منش، اخلاق و رفتار اسلامی را از مؤلفه های فرهنگ خواند و تصریح کرد: رسوب این مولفه های فرهنگی در جامعه اسلامی منجر به پایداری آنها شده و از افراد بی سوادی چون رضاخان ساده اندیشی بعید بود اما قطعا دیگران عمیق تر از او فکر کرده و این جریان را هدفمند هدایت می کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان این که بنا به اعتقاد غرب زنان باید به عنوان ابزار و وسیله در خدمت هوسرانان باشند تا آزادی اشاعه پیدا کند، خاطر نشان کرد: امروز موج سواری سیاستمداران و اصحاب قدرت و ثروت بر مدار شهوت اوج گرفته و  این دیدگاه فرهنگ و ساخت نهاد خانواده های اسلامی را نابود می کند.

 

عضو شورای حوزه های علمیه استان تهران با بیان این که بی حجابی های امروز استحکام بنیان خانواده را نشانه رفته و هدف گرفته اند، افزود: با تغییر نهاد خانواده مفهوم معاد و نبوت نیز تغییر پیدا می کند و امروزه نماد و نمود پوشش بیش از عناصر فرهنگی دیگر باید در جامعه مان به چشم بخورد.

 

وی با بیان این که پوشش انسان در حرکات و سکنات او موثر و شخصیتش را دگرگون می کند، ابراز کرد: متاسفانه ما امروز اسیر موج های بد حجابی و بی حیایی شده ایم و برخی سیاستمداران مصالح خود و موقعیت شخصی شان را بر احکام و ارزش های اسلامی مقدم می دانند و اجازه فریاد و اعتراض به هیچ فرد و جامعه ای را نمی دهند.

 

مؤسس حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران نقطه عطف ویرانی فرهنگ اسلامی را دوچرخه سواری بانوان خواند که از سوی مقامات ارفع اجرایی کشور زده شد و اظهار کرد: امروزه در تهران از ترس و وحشت کسی جرأت امر به معروف و نهی از منکر ندارد اما حضور زن باید در اجتماع و عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پر رنگ و تاثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر را بی فایده دانست و گفت: باید ارگان ها، نهادها و سازمان های قدرتمند تر از دولت به عفاف و حجاب به عنوان مقوله فرهنگی ورود پیدا کنند و مهم ترین واکاوی و تحلیل و بیان راهکارهای جامعه امروز بر عهده روحانیت و علماست و باید پیش از، از دست رفتن همه چیز به خودمان بیاییم.

 

رییس شورای عالی حوزه های علمیه استان تهران به مسأله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: حضور بانوان در ورزشگاه حرمت شرعی نداشته اما شرایط فیزیکی ورزشگاه‌ها مانع از آن است که بانوان در آن حضور پیدا کنند./201/864/ب1

ارسال نظرات