۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۵۵۲

اتمام نگارش کتاب شهید شوشتری به روایت همسر

نگارش کتاب «نیمه‌پنهان ماه؛ شهید نورعلی شوشوتری به روایت همسر شهید» به پایان رسیده و از سوی انتشارات روایت فتح منتشرمی‌شود.
شهید شوشتری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روایت فتح، نگارش کتاب «نیمه‌پنهان ماه؛ شهید نور علی شوشوتری به روایت همسر شهید» به قلم مریم عرفانیان به پایان رسیده و از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

 

مریم عرفانیان نویسنده کتب دفاع مقدس از اتمام نگارش کتاب شهید شوشتری به روایت همسر شهید در قالب «نیمه پنهان ماه» خبر داد و گفت: چند سال پیش کتابی در ارتباط با شهید نورعلی شوشتری مطالعه کردم که برایم عجیب بود چرا به زوایای زندگی این شهید نپرداخته است.

 

وی افزود: در آن کتاب می‌توانستند از خاطرات خصوصی و خانوادگی شهید استفاده کنند ولی از آن استفاده نشده بود و بیشتر به روایت دوستان و همرزمان اکتفا شده بود.

 

این نویسنده گفت: بعد از اینکه از موسسه روایت فتح با من تماس گرفته شد به من گفتند که در مشهد اگر قرار باشد کاری کنی سراغ کدام شهید می‌روی؟ که من گفتم خیلی دلم می‌خواهد در مورد شهید شوشتری و همسر او بنویسم.

 

او اضافه کرد: همین سبب شد که کتاب «نیمه پنهان ماه» را قبول کنم در مورد این شهید بنویسم. البته دوست داشتم در مورد این شهید کار گسترده‌تری بنویسم ولی خب این قالب از کتاب‌های رویات فتح کتاب‌های سبکی است و نباید زیاد حجم داشته باشد.

 

عرفانیان در ادامه درباره حجم این کتاب، گفت: گمان می‌کنم این کتاب حدود 130 صفحه شده باشد که با عکس و متن از این بیشتر هم خواهد شد. برای این کار چند کتاب دیگر از مجموعه «نیمه‌پنهان ماه» را خواندم و این کتاب اولین کتابی است که برای روایت فتح نوشته‌ام.

 

وی به زمانی که برای این کتاب صرف کرده اشاره کرده و گفت: از آنجا که خودم مصاحبه می‌گیرم، تایپ، بازنویسی و تنظیم می‌کنم، حدود 3 ماه تمام وقت(به صورت مفید)، فرصتم را به خود اختصاص داده است زیرا من معتقدم خود نویسنده باید تمام کارها را انجام دهد.

 

این نویسنده با اشاره به مهم‌ترین ویژگی این شهید که روی او تاثیر گذاشته اشاره کرد و گفت: خلوص شهید شوشتری روی من خیلی تاثیر داشت با وجود اینکه در یکی از بالاترین جایگاه‌های فرماندهی سپاه قرار داشت هیچکدام از فرزندانش در ارگان‌های دولتی کار نمی‌کنند.

 

او اضافه کرد: فرزندان شهید شوشتری کشاورزی می‌کنند و یا کار آزاد دارند. حتی همسر ایشان می‌گفت که ما می‌خواستیم ایشان بازنشست شود تا از مزایای بازنشستگی او استفاده کنیم ولی شهید می‌گفت من بازنشست شوم می‌روم سر زمین کشاورزی و حقوق بازنشستگی نمی‌گیرم.

 

عرفانیان در پایان گفت: این کار تمام شده و تحویل دادم و یکی دو مورد اصلاحی دارد که برای پاورقی است و بعد از ارسال آن کار نهایی می‌شود./988/د102/ق

ارسال نظرات