۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۳۷۸۲۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

دشمنان با ایجاد جنگ های فرقه ای به دنبال تحقق منافع استکباری خود در خاورمیانه هستند

مدیر کل اوقاف مازندران گفت: دشمنان قسم خورده اسلام امروز با ایجاد جنگ های فرقه ای به دنبال تحقق منافع استعماری و استکباری خود در منطقه خاورمیانه هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت تخریب قبور بقیع در امامزاده عباس(ع) برگزار شد، با بیان این که تخریب قبور ائمه از سوی وهابیون شق و علاقه مسلمانان به ویژه شیعیان به اهل بیت(ع) را بیشتر کرده است، گفت: در دوران‌ مختلف بارها مزار مطهر ائمه(ع) از سوی حاكمان مستبد تخريب شده، اما با عنايت خداوند و با نصرت الهي دشمنان نابود و مغلوب شده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران استعمارگران را پشتوانه اصلي وهابيت دانست و اظهار داشت: اگر چه برخي کشورهاي عربي خود به عنوان کشورهاي اسلامي ابزار حرکت و خيز جهاني استعمار عليه اسلام هستند، اما فعاليت وهابيت براي هجمه عليه تشيع صرفا به واسطه کشورهاي عربي و برنامهريزي و حمايت استعمار جهاني است.

 

وي خاطرنشان کرد: استعمار جهاني براي تسلط بر کشورها نيازي به تحرکات نظامي ندارد بلکه با از طريق نفوذ فرهنگي کشورهاي ديگر را به سلطه خود در ميآورد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکيد بر لزوم هوشياري مسلمانان در مورد فعاليتهاي فرقههاي انحرافي که اساس اسلام را هدف قرار دادهاند، اظهار داشت: بايد با ترويج صحيح مباني و آموزههاي مذهب تشيع و شبه هزدايي از فعاليت فرقههاي افراطي به ويژه وهابيت، به گستره تشيع در جهان و زمينهسازي جهاني شدن اسلام واقعي کمک کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تلاش هاي فرقه انحرافي وهابيت براي ضربه زدن به دين اسلام و شيعيان اظهار کرد: اين فرقه انحرافي با برنامه هاي مدون به دنبال ستيز با اسلام هستند.

 

وي با بيان اين که اين فرقه انحرافي زيارت قبور و توسل را شرک مي دانند، اضافه کرد: اين فرقه به دنبال وارد کردن انحرافاتي به دين اسلام هستند که اهل سنت نيز اين افکار را قبول ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که وهابيت براي ضربه زدن به اسلام هزينه هاي کلاني را صرف مي کنند، تاکيد کرد: ما بايد به طور جدي به مقابله بپردازيم و چهره حقيقي دين اسلام را به جهانيان بشناسانيم.

 

وي با اشاره به اين که امروز انديشه هاي ناب اسلام شيعي در همه دنيا گسترش يافته است، خاطرنشان کرد: همه دنيا از افکار انحرافي فرقه ضاله وهابيت تنفر دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده اضافه كرد: تخريب جايگاه باورهاي شيعه و پيروان و صحابه پيامبر اكرم(ص) در بين مردم دنيا از اهداف صهيونيست‌ها در توهين به مقدسات شيعه است، وهابيت تلاش دارد با توهين به مقدسات شيعه باورها و اعتقادات و تفكرات شيعه را خدشه‌دار سازد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: عده‌اي فريب خورده و منحرف با تمسك به شعارهاي منبعث از برداشت‌هاي غلط از دين و اسلام‌گرايي به هتك حرمت جسورانه نسبت به اعتقادات و آرمان‌هاي ديني مسلمانان جهان از جمله تخريب قبور بزرگان دين روي آورده و جيره‌خواري خود از استكبار جهاني و صهيونيست غاصب را براي همگان ثابت كردند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که دشمنان به رهبري گروه انحرافي وهابيت، تلاش در خاموش کردن نور هدايت اهل بيت(ع) دارند، ادامه داد: دشمن شناسي مهم ترين صفت مؤمنان است که بايد هميشه به وسيله تقواي الهي نسبت به نقشه شوم دشمن آگاه باشيم.

 

وی استكبار جهاني و متحدانش را عامل اصلي جنايات وهابیون در منطقه معرفي كرد و گفت: تنها برنده اين آتش‌افروزي و اختلافات، دشمنان اسلام هستند؛ زيرا اين گونه اعمال اثر مستقيم بر روي نفوذ اسلام در جهان دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که متأسفانه امروز در سایه جهالت، نادانی و عقاید انحرافی فرقه ضاله وهابیت هزاران انسان بی گناه در کشورهای مسلمان منطقه کشته شده و میلیون ها انسان نیز بی خانمان شده اند، خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده اسلام امروز به ایجاد جنگ های فرقه ای به دنبال تحقق منافع استعماری و استکباری خود در منطقه خاورمیانه هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که كساني كه اسلام را به‌درستي نمي‌شناسند، با ديدن اين گونه جنايات، اين دين نجات‌بخش را ديني همراه با خشونت و آدم‌كشي مي‌پندارند، اظهار داشت: اگر مي‌خواهيم توطئه دشمن را خنثي كنيم بايد با پرهيز از تنگ‌نظري، سد بدبيني نسبت به هم را درهم شكنيم و روابطمان با يكديگر گرم و صميمي باشد.

 

وی گفت: وهابيون تندرو و افراطي داراي اصولي چون تعصب شديد و افراطي، خشونت، تحميل عقيده، جمود فکري و برداشت نادرست و غيرمنطقي از آيات قرآن هستند که اين اصول سبب از دست رفتن طرفداران و حاميان و زوال عمر آنها خواهد شد و دچار فروپاشي مي شوند.

 

استاد حوزه علميه با تشريح موضوع خشونت به عنوان يکي از اصول وهابيت، اظهار داشت: خشونت وهابيون باعث ضربه به اسلام بوده و در تاريخ هيچ فرقه اي چون وهابيون متعصب بر پايه هاي اسلام ضربه نزده است، اسلامي که دين رأفت و مهرباني و رحمت است و پيامبر(ص) سفارش فرمودند هر کاري را با نام رحمان و رحيم که نشانگر رحمت عام و خاص خداوند است، شروع کنيد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: وهابیت، چهره اي خشن از اسلام ترسيم کردند که اکثر علماي اسلام شيعه و اهل سنت با آن مخالفند و اين عمل آنها باعث شده است دشمنان، اسلام را ديني پر از خشونت معرفي کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات