۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۳۸۱۲۸
آیت‌الله علم‌الهدی هشدار داد؛

دولت تدبیر و امید تبدیل به منشأ امید افراد بی‌دین نشود/ برجام نتیجه جلب رضایت دشمنان خدا

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در واکنش به مصوبه اخیر دولت درباره منع دخالت نیروی انتظامی در کنسرت‌ها، گفت: بنده دولت‌ستیز نیستم اما آیا شما می‌خواهید یک جریان اقلیت لاییک و بی‌دین را که به دنبال هوس‌بازی هستند، از خودتان راضی کنید؟ این دولت تدبیر و امید است؟ امید چه کسانی؟ بی‌دین‌ها؟ آیا در مقام به دست آوردن دل دشمنان خدا، نتیجه جریان موسوم به «برجام» کافی نیست؟
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به مصوبه اخیر هیأت دولت درباره منع دخالت نیروی انتظامی در جریان اعطای مجوز به کنسرت‌های موسیقی، تصریح کرد: بنده دولت‌ستیز نیستم؛ دولت ما از متدینان و افراد ولایی‌ای تشکیل شده که اکثرشان مقلد رهبر معظم انقلاب نیز هستند اما این چه مصوبه‌ای است که تصویب کرده‌اند؟

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: رهبر انقلاب فرمودند «نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است»؛ آیا معنای این اقتدار این است که در برابر مفاسد اخلاقی و فرهنگی نه تنها بی‌تفاوت باشد، بلکه اصلا دخالت هم نکند؟ پس این چه نظام الهی و اسلامی‌ است که بنا باشد محور اقتدارش در برابر مفاسد بی‌تفاوت باشد؟

 

نیروی انتظامی موظف به جلوگیری از منکرات شرعی است

وی تأکید کرد: فرض می‌کنیم مجوزهای دولت و وزارت ارشاد به کنسرت‌هایی است که از نظر آن‌ها ضد اخلاق شناخته نشده؛ آیا این مجوز به بی‌عفتی‌ها و بی‌بندوباری‌هایی که افرادی در حاشیه کنسرت‌ها به‌ وجود می‌آورند و وقتی از کنسرت بیرون می‌آیند، همان مفاسد را دختر و پسر در وسط خیابان انجام می‌دهند و اردوکشی می‌کنند هم داده شده است؟ خب این کارها دارد انجام می‌گیرد آن‌ وقت شما می‌گویید نیروی انتظامی به هر کنسرتی که در هر جای این کشور انجام می‌شود، دخالت نکند و حق منع از این همه بی‌بندوباری ندارد؟ پس معاونت امنیت اخلاقی نیروی انتظامی برای چیست؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: معاونت امنیت اخلاقی نیروی انتظامی وظیفه دارد از برگزاری برنامه‌هایی که در حاشیه آن‌ها اخلاق، امنیت و عفت از بین می‌رود، جلوگیری کند و این وظیفه آن‌ها تقابلی با مجوز وزارت ارشاد ندارد. یعنی نیروی انتظامی که نمی‌آید با مجوز دولت مقابله کند، نیروی انتظامی در هر منطقه رصد می‌کند که آیا در حاشیه برنامه‌ها منکرات شرعی و خلاف‌های در راستای بی‌ناموسی به وجود می‌آید یا خیر. چطور می‌گویید نیروی انتظامی در این مسأله دخالت نکند؟ این چه مصوبه‌ای است؟

 

قوه قضاییه با قاطعیت جلوی مفاسد را گرفته است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آقای وزیر، شما با یک خودکار ده تومانی وزیر نشده‌ای؛ شما با ریخته شدن خون شهیدانی که خانواده‌هایشان 25 سال است به عزا و درد نشسته‌اند، وزیر شده ای؛ وزیر شده‌ای که چنین مصوباتی را تصویب کنی؟ به مجرد این‌که افراد مغرض به شما گزارشی می‌دهند، یک‌مرتبه فضایی در جلساتتان ایجاد می‌شود که چنین چیزهایی تصویب شود.

 

وی با قدردانی از هوشیاری قوه قضاییه در مقابله با منکرات شرعی، خاطرنشان کرد: بر فرض که دولت بخواهد جلوی نیروی انتظامی را بگیرد، خوشبختانه قوه قضاییه‌ قاطعی داریم و دادستان‌های جوانمرد و غیرتمند در تمام نقاط کشور اجازه نمی‌دهند که این سرزمین شهدا به کانون توسعه و فحشا تبدیل شود.

 

دولت تدبیر و امید، منشأ امید افراد بی‌دین نشود

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری خطر کوتاه آمدن از ارزش‌های انقلابی، خطاب به جریان فکری دولت، هشدار داد: شما می‌خواهید یک جریان اقلیت لاییک و بی‌دین را که به دنبال هوس‌بازی هستند، از خودتان راضی کنید؟ یعنی یک مشت لاابالی ولنگار فرهنگی را راضی کرده ولی قاطبه متدین کشور و همچنین علما، بزرگان و مراجع را ناراضی کنید؟ این دولت تدبیر و امید است؟ امید چه کسانی؟ بی‌دین‌ها؟ آیا در مقام به دست آوردن دل دشمنان خدا، نتیجه جریان موسوم به «برجام» کافی نیست؟

 

تجربه ناموفق برجام، نتیجه جلب رضایت دشمنان خداست

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا روز گذشته و در سالگرد توافق برجام، نتیجه برجام را این‌گونه معرفی کرد که «ما توانستیم ایران را در عرصه انرژی هسته‌ای محدود کنیم» و با فاصله دو ساعت پس از سخنرانی او، کنگره آمریکا دوباره سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ما تصویب کرده و ایران را در معاملات دلار تحریم کرد تا کشور ما نتواند در هیچ‌جای دنیا با دلار معامله انجام دهد.

 

وی در تبیین مصوبه جدید ضدایرانی کنگره آمریکا یادآور شد: از آن‌جا که تمام معاملات دلار در تراکنش بانک‌های آمریکایی وارد می‌شود، اگر معاملاتی در این تراکنش وارد نشود، در حکم پول‌شویی خواهد بود و دیگر کسی حاضر به معامله با ما نخواهد شد، این عاقبت رفتن به دنبال دشمنان خدا است.

 

بی‌حجابی، ابزار دشمن در جنگ فرهنگی است

آیت‌الله علم‌الهدی در ابتدای سخنان خود، به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و با تشکر از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی عفاف و حجاب، گفت: مسأله عفاف و حجاب مسأله‌ای است که لبه تیغ تیز دشمن بر پیکره اسلام، از مقابله با آن آغاز شد و امروز هم صف مقدم دشمن در تهاجم فرهنگی همین مسأله است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: حجاب وابسته به یک عفت اخلاقی و عمومی در درون فکر، احسای، عاطفه و اعتقاد خواهران ماست که باید فرهنگ‌سازی بشود اما بی‌حجابی یک منکر شرعی، نوعی ناهنجاری و در واقع ابزار دشمن در جنگ فرهنگی که باید برای مقابله با آن از تمام ظرفیت نظام و انقلاب و ایمان و عقیده شما مردم، استفاده شود.

 

ولنگاری فرهنگی به معنای حساس نبودن نخبگان نسبت به خسارت‌های انسانی است

وی با اشاره به وضعیت اسف‌بار فرهنگی در کشور، به تبیین دغدغه رهبر معظم انقلاب که تحت عنوان «بروز ولنگاری فرهنگی در جامعه» توسط ایشان مطرح شد، پرداخت و افزود: ولنگاری فرهنگی یعنی حساسیت نخبگان و فرهیختگان جامعه که الگو‌های انسان‌زیستی هستند، نسبت به مفاسد، خسارت‌ها و آسیب‌های انسانی و روحی جامعه گرفته شود که در این صورت فساد همه‌جا را از بین خواهد برد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان یادآور شد: وقتی ولنگاری فرهنگی در حوزه مسؤولان و متولیان فرهنگ جامعه به وجود بیاید، این مسؤولان در برابر گناه دیگران و آلودگی‌های فراگیر فرهنگی نیز مورد مؤاخذه الهی قرار خواهند گرفت و گرفتار شدن مسؤولان به ولنگاری فرهنگی بدین معناست که این‌ها از خدا نمی‌ترسند و وحشتی از عذاب قیامت، محشر، قبر، قیامت و بازخواست الهی ندارند./820/201/ب2

ارسال نظرات