۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۴۱۵
مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان بابل:

حمله دشمنان به شورای نگهبان برای نفوذ در ارکان نظام اسلامی است

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان بابل با بیان این که حمله دشمنان به شورای نگهبان برای نفوذ در ارکان نظام اسلامی است، گفت: بیشترین هجمه ها از سوی دشمنان در میان نهادهای مختلف کشور به سمت شورای نگهبان است.
جمشید آقاجان زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، جمشید آقاجانزاده سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان بابل صبح امروز در نشستی با برخی از اساتید حوزه علمیه شهرستان با گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، گفت: اسلامیت نظام اسلامی در کارکرد فعالانه نهاد شورای نگهبان تجلی پیدا می کند.

 

وی افزود: رابطه احکام و شریعت براساس قوانین موضوعه در شورای نگهبان معنا پیدا می کند.

 

این مسؤول به عضویت 6 فقیه منتخب مقام معظم رهبری در شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: تطبیق قوانین جاری مصوب مجلس شورای نگهبان با شرع و قانون اساسی بر عهده اعضای شورای نگهبان است.

 

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای خوب شورای نگهبان نظارت بر آیین نامه های قانونی کشور برای تطبیق با شرع است.

 

آقاجان زاده بر لزوم وجود حاکمیت قانون در هر کشور پرداخت و تأکید کرد: انسان مدنی الطبع و دارای گرایش به جمع است و از این رو زندگی جمعی مستلزم قانون و اجرای آن از سوی همه اقشار در این جامعه است.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان بابل با بیان این مطلب که کنترل و مهار انسان با قانون صورت می گیرد، تصریح کرد: در میان قوانین جاری بر بشر بهترین قوانین، قانونی است که از جانب پروردگار متعال و در قالب شریعت برای بشر معین شده است.

 

وی به قیاس مردم سالاری در ایران با دیگر کشورها پرداخت و اظهار داشت: ما در جغرافیای سیاسی دنیا مردم سالاری را به معنای واقعی در جمهوری اسلامی به منحصه ظهور می رسانیم زیرا مردم حتی در عالی ترین و پایین ترین رده های مدیریتی کشور نقش دارند.

 

آقاجان زاده با بیان این مطلب که در جای جای ارکان نظام مردم ما نقشی تعیین کننده دارند، گفت: اعضای خبرگان رهبری منتخب مردم، حساس ترین مرکز حکومتی در نظام جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه را نظارت می کنند و بر این اساس این مردم هستند که در همه عرصه ها تصمیم گیر و تصمیم ساز محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به روش های کارکردی در نظام جمهوری اسلامی و محورهای تعریفی برای این کارکردها، تصریح کرد: ولایی، اسلامی و قانونی بودن سه واژگان مهم و محوری در نظام جمهوری اسلامی است.

 

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان بابل با اشاره به اینکه بن، محتوا و شاکله نظام ما  اسلامی است، خاطرنشان کرد: قوای سه گانه با حکم ولایی رهبر معظم انقلاب هویت پیدا می کنند و از سرچشمه ولایت معنا می یابند.

 

وی افزود: از شاخصه های مهم نظام ما ولایی بودن است که در امتداد ولایت الهی قرار دارد.

 

آقاجان زاده با اشاره به شبهه افکنی های دشمنان و مغرضان نسبت به اصل وجود شورای نگهبان و کارکرد آن، اظهار داشت: بیشترین هجمه ها از سوی دشمنان در میان نهادهای مختلف کشور به سمت شورای نگهبان است.

 

وی ادامه داد: حمله به شورای نگهبان برای نفوذ دشمنان در ارکان نظام اسلامی است تا این نظام استحاله به وجود بیاید.

 

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان بابل دیگر وظیفه شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: نظارت بر قوانین و مقررات  و نیز نظارت بر اصول قانون اساسی با تطبیق آن با شرع و قانون اساسی از وظایف شورای نگهبان است.

 

وی با اشاره به برخی از نمونه های کارکردی نهاد های مشابه شورای نگهبان در قالب نهادهای حقوقی و قانونی در دیگر کشورها، اظهار داشت: در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا نهادهایی مانند شورای نگهبان وجود دارد و افراد حقوقدان و دارای تجارب ارزنده برای پاسداشت کلیت نظام در این مجموعه ها فعالیت می کنند.

 

آقاجان زاده با تقدیر از همکاری و تلاش ناظران شورای نگهبان در امر انتخابات، گفت: براساس یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات، بیش از 2200 نفر از ناظران امین با نهاد شورای نگهبان در سطح شهرستان بابل همکاری دارند.

 

وی با بیان این مطلب که تمامی ناظران امین شورای نگهبان از افراد پرتلاش انقلابی هستند، افزود: بیش از 80 درصد اعضای شبکه نظارت در شهرستان بابل از تحصیلات عالیه و تکمیلی دانشگاهی و حوزوی برخوردار هستند.

 

مسؤول دفتر بازرسی شورای نگهبان شهرستان بابل کار در نهاد شورای نگهبان را افتخار دانست و تأکید کرد: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ناظران امین شورای نگهبان نظارت بر 509 شعبه اخذ ای را بر عهده داشتند.

 

وی ادامه داد: بیشترین تعداد شعب اخذ رای و بالاترین تعداد افراد واجدین شرایط رای دادن در سطح مازندران در شهرستان بابل قرار دارد و بر این اساس این شهرستان از بیشترین تعداد ناظران امین شورای نگهبان در سطح استان برخوردار است.

 

آقاجان زاده حفظ و صیانت از آرا به عنوان امانت مردم و حق الناس را تلاش همه اعضای شبکه نظارت در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: برگزاری انتخابات بر اساس قانون، اجرای همه جانبه قانون انتخابات، صیانت از آرا و امانت مردم براساس تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش ناظران شورای نگهبان در روند اجرای انتخابات است./1313/202/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
خیلیم عالی بود
1
0