۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۴۲۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر به برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شهری خراسان شمالی

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با انتقاد از مهیا نبودن نمازخانه در برخی از بوستان‌ها و تفرج گاه‌های استان، بر توجه بیشتر مسؤولان شهری به برگزاری نمازهای جماعت در بوستان‌های خراسان شمالی تأکید کرد.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی امروز در نشست با شهردار جدید بجنورد که با هدف بررسی مشکلات مربوط به اقامه نماز در بوستان‌ها و تفرج گاه‌های مرکز خراسان شمالی برگزار شد، بر برگزاری باشكوه نمازهای جماعت در بوستان‌های بجنورد تأكید كرد.

 

وی با اعلام برخی از مشكلات موجود در زمینهٔ برگزاری نمازهای جماعت در پارك‌ها، بوستان‌ها و تفرج گاه‌های شهری در مرکز خراسان شمالی، از مهیا نبودن نمازخانه در برخی از بوستان‌ها و تفرج گاه‌های استان انتقاد کرد و از شهردار جدید بجنورد خواست در این امر اهتمام و جدیت ویژه‌ای داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فرد با اشاره به دستورات و فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت برگزاری نماز جماعت در فضاهای عمومی و بوستان‌های شهری، تصریح كرد: با توجه به حجم گسترده مسافرانی كه در ایام تعطیلات از بجنورد و بوستان‌های این شهر دیدن می‌کنند، لازم است تدابیر ویژه‌ای برای برپایی باشکوه نماز جماعت در پارك‌ها و تفرجگاه‌های مرکز استان اندیشیده شود تا این فریضه الهی به بهترین نحو در این اماکن تجمعی مردم اقامه شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه بوستان و تفرج گاه محوری بابا امان، بش قارداش و آفرینش بجنورد پذیرای تعداد زیادی از مسافران و زائران هستند، این در حالی است كه نمازخانه‌ها و امكانات موجود در این تفرج گاه‌ها برای برگزاری نمازهای جماعت كافی نیست.

 

وی همچنین با اشاره به مشكلات پارك شهربازی بجنورد برای اقامه نماز جماعت، اظهار کرد: نبود موكت مناسب، فضای كافی و همچنین صوت‌رسانی مناسب در پارك، از جمله مشكلات و موانع برگزاری نماز جماعت در این بوستان بزرگ شهری در مرکز خراسان شمالی است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی تصریح کرد: این ستاد همانند سال‌های گذشته آماده است تا با توان مضاعف، هماهنگی لازم بین‌بخشی برای اعزام ائمه جماعات به بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و تأمین سایر موارد و نیازها را بر عهده داشته باشد اما در این راستا خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری‌ها به‌ ویژه شهرداری مرکز استان هستیم.

 

کیوان دژهوت، شهردار جدید بجنورد نیز در این نشست با تأیید مشكلات مطرح‌شده و عدم وجود امكانات كافی برای برگزاری نماز جماعت در پارك‌ها و بوستان‌های مرکز استان خراسان شمالی، برای تلاش بیشتر در این زمینه وعده همکاری داد.

 

وی اضافه کرد: در این راستا شهرداری بجنورد قصد دارد برای پارک‌های بزرگ مرکز استان خراسان شمالی و بوستان‌ها و تفرج گاه‌های بجنورد چند مسجد مناسب بسازد.

 

به گفته وی در این زمینه ستاد اقامه نماز استان به همراه سایر دستگاه‌های متولی در خراسان شمالی می‌توانند به مجموعه مدیریت شهری مشاوره داده و با این نهاد همکاری بیشتری داشته باشند تا خروجی و نتیجه کار، مناسب و مؤثرتر باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات