۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۸۸۵۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

وجود فاصله بین حوزه علمیه و جامعه شایسته نیست/ حوزه علمیه باید مشکلات اجتماعی را پیش‌بینی کند

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان اینکه حوزه نباید فاصله زیادی با جامعه داشته باشد، اظهار داشت: حوزه باید به گونه ای عمل کند که قبل از اینکه مشکلی در جامعه به وجود بیاید، راهکارهایی برای پیشگیری آنها ارائه دهد.
حجت السلام فاطمی نیا حوزه علمیه قم

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی‌نیا، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک به آیت الله اعرافی، مدیر جدید حوزه‌های علمیه و آرزوی موفقیت ایشان در این جایگاه مهم اظهار داشت: توقعاتی که از مدیر جدید حوزه می رود این است که طبق نامگذاری امسال رهبر انقلاب اسلامی، منویات و مطالبات ایشان را در حوزه پیگیری و آنها را عملی کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین باید توجه ویژه‌ای به کارهای پژوهشی داشته باشند نیازسنجی کنند و موضوعات مورد نیاز جامعه مانند بحث فضای مجازی مورد پژوهش و بررسی قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان اینکه حوزه نباید فاصله زیادی با جامعه داشته باشد، اظهار داشت: حوزه باید به گونه ای عمل کند که قبل از اینکه مشکلی در جامعه به وجود بیاید راهکارهایی برای پیشگیری آنها ارائه دهد.

 

مسائل اخلاقی و تهذیبی در حوزه

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حوزه باید به مسائل اخلاقی و تهذیبی بپردازد، ابراز کرد: کار اصلی حوزه پرداختن به مسائل اخلاقی و تهذیبی است؛ بنابراین باید اخلاق حرفه ای را به خوبی دنبال کند.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه افزود: حوزه باید در پذیرش طلاب توجه ویژه ای داشته باشد و به هر کسی اجازه ورود به حوزه را ندهد، افرادی باید وارد حوزه شوند که به درد انقلاب و اسلام بخورند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا ادامه داد: حوزه باید بازوی اصلی و مجری رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع معظم تقلید باشد همچنین باید برای جهان اسلام حرف جدیدی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب، انقلابی ماندن حوزه است، گفت: انقلابی بودن حوزه منوط به وجود اساتید و تربیت طلاب انقلابی در حوزه‌های علمیه است؛ بنابراین مدیریت می تواند با تشکیل کارگروه‌هایی به این مسأله توجه کند./875/ت302/س

 

 خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات