۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۳۸۸۷۸
وزیر کشور:

با رکودی غیر قابل انکار مواجه هستیم/ لازم باشد شب انتخابات هم تغییر خواهیم داشت

وزیر کشور گفت: تا برگزاری انتخابات ما حداقل تغییرات را خواهیم داشت تا به ثبات لطمه نخورد اما هر جا نیاز به ترمیم و تقویت باشد انجام خواهد گرفت حتی اگر لازم باشد در شب انتخابات نیز تغییرات را انجام خواهیم داد
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در همایش معاونین سیاسی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، درباره کودتای ترکیه، گفت: کودتا در کشور ترکیه نشان دهنده بی ثباتی دورنی در ساختار آن است.

 

وی با اشاره به اینکه کشور ما از همان ابتدا کودتای ترکیه را محکوم کرد، اظهار داشت: ایران به هیچ وجه نمی‌پذیرد انتقال حکومت در کشورهای منطقه مبتنی بر اجبار و خشونت یا خارج از قاعده قانون و مردم سالاری انجام گیرد.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران تمام نشده است است، عنوان کرد: ما از طرف آمریکا خاطرجمع نشدیم که بخواهیم امکانات دفاعی و نظامی خود را تعطیل کنیم حتی فکر آن نیز خوش خیالی خام است.

 

وزیر کشور پیرامون وضعیت اقتصادی کشور، ابراز کرد: در حوزه اقتصادی با رکودی غیرقابل انکار مواجه هستیم که باید از آن خارج شویم مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی هنوز حل نشده است همه باید در این مسیر دولت را یاری دهند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان به طور شفاف در حوزه امنیت داخلی ما دخالت می کنند، بیان داشت: دشمنان و منافقان با همکاری یکدیگر تلاش می کنند تا کشور ایران را دچار تنش کنند و در این زمینه دلارهای زیادی را خرج می کنند.

 

رحمانی فضلی افزود: جمع کردن منافقان و سخنرانی یکی از رهبران عربستان دیگر موضوع قابل کتمان نیست آنها پول خرج می کنند تا بتوانند مخالفان داخلی و خارجی ما را در شرق و غرب کشور منسجم کنند، در چنین شرایطی دولت کشور را پیش می برد باید به دولت کمک کرد.

 

 وزیر کشور در ادامه گفت: منافقان فعال کردن فضای رسانه ای و تحریک فضای اجتماعی و سیاسی را در دستور کار خود قرار دادند، بنابراین مناطق مرزی، گروه های انحرافی و تکفیری ها، منافقان و موضوع قاچاق از جمله اولویت های ما در حوزه امنیتی است.

 

وی با اشاره به انتخابات سال آینده، بیان داشت: وزارت کشور در انتخابات مجری است و هیچ دخالتی را از سوی هیچ کس نمی پذیرد ما این موضوع را در انتخابات مجلس ثابت کردیم بنابراین بی طرفی کامل دولت، حوزه های اجرایی و تمام دستگاه ها و نهادها در انتخابات باید رعایت شده و همه قانون را رعایت کنند.

 

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به زمان انتخابات ابراز کرد: اگر با تایید شورای نگهبان انتخابات در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شود ما ستادهای انتخابات را از دی ماه فعال خواهیم کرد، البته شورای نگهبان هم با برگزاری انتخابات در این تاریخ مخالفتی ندارد اما منتظر اعلام رسمی از سوی آنها هستیم.

 

وزیر کشور در پایان خاطرنشان گفت: تا برگزاری انتخابات ما حداقل تغییرات را خواهیم داشت تا به ثبات لطمه نخورد اما هر جا نیاز به ترمیم و تقویت باشد انجام خواهد گرفت حتی اگر لازم باشد در شب انتخابات نیز تغییرات را انجام خواهیم داد و در این میان هر جا لازم باشد تذکرات را به فرمانداران و بخشداران خواهیم داد.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود. خاطرنشان کرد: امروز در کشور اجماع نظر خوبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، چرا این مساله سبب تامین امنیت پایدار کشور می شود.

 

رحمانی فضلی در پایان گفت: مردم ناراضی، فقیر و بیکار نمی توانند پایه امنیت کشور باشند، اگر مشکلات اقتصادی را رفع کنیم مردم دژ نفوذناپذیری می شوند ما نباید از بعد امنیتی اقتصاد غافل شویم، اقتصاد مقاومتی می‌تواند عدم توازن اجتماعی را از بین ببرد، باید در استان ها اقتصاد مقاومتی به جریان و گفتمان تبدیل شود./۸۰۷/پ202/ج1

ارسال نظرات