۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۶۱۶

«نفس و روح در فلسفه اسلامی و آیات و روایات» کتاب شد

کتاب نفس و روح در فلسفه اسلامی و آیات و روایات به قلم «حسن معلمی» را انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و روانه بازار نشر کرده است.
«نفس و روح در فلسفه اسلامی و آیات و روایات»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بررسی نفس و روح در فلسفه و آیات و روایات کاری است که به صورت یک‌جا و منسجم صورت نگرفته است در صورتی که لازم و ضروری است؛ زیرا در پرتو آیات و روایات نقاط قوت و ضعف کار فلسفی در باب نفس روشن و تکمیل می‌گردد و با استفاده از نگاه عقلی به نفس و روح، تفسیر آیات و روایات دقیق‌تر و عمیق‌تر صورت می‌گیرد. در این کتاب روش بحث ترکیبی است از روش نقلی در باب روایات و عقلی در باب مطالب فلسفی و از تحلیلی عقلی در جمع‌بندی مطالب استفاده شده و روش جمع‌آوری اطلاعات نیز کتابخانه‌ای است.

 

این کتاب دارای چهار فصل با عناوین«حقیقت نفس در فلسفه اسلامی و آیات و روایات»،«تجرد، حرکت و تکامل و اقسام و قوا و درجات نفس در فلسفه و آیات و روایات»،«حدوث نفس در فلسفه و آیات و روایات»و«نفس و معاد در فلسفه و آیات و روایات».

 

گفتنی است: حجت الاسلام و المسلمين حسن معلمي سال ۱۳۳۸ در شهر فريدن اصفهان به دنيا آمد. سال ۱۳۵۶ وارد حوزه علميه شد و از محضر اساتيد گرانقدري همچون آيات عظام وحيد خراساني، تبريزي، فاضل لنكراني، نوري همداني و سبحاني بهره برده است. ايشان علاوه بر تحصيلات حوزوي (خارج فقه و اصول) به تحصيل در دانشگاه هم پرداخته است و داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته معارف از دانشگاه تربيت مدرس و فلسفه از مؤسسه امام خميني رحمةالله علیه است.

 

برخي از تأليفات حسن معلمي عبارتند از: «نگاهي به معرفت شناسي در فلسفه اسلامي»،«نگاهي به معرفت شناسي در فلسفه غرب»،«بايد و نبايد از ديدگاه شهيد مطهري» ،«پلوراليسم در بوته نقد»،«معرفت شناسي از ديدگاه شهيد مطهري»،«حق و باطل در قرآن»،«مباني اخلاق»،«فلسفه اخلاق» ،«تاريخ فلسفه»،«عرفان نظري»،«تاريخ فلسفه اسلامي»،«شهود ماهيت و ادراك وجود»، «اقسام معرفت در قران كريم»،«حقيقت نفس و روح»، «روح از منظر علامه شعراني»،«مباني تصديقي عرفان»...

 

این کتاب به قلم حسن معلمی با شمارگان 300 نسخه و با قیمت 38000 تومان منتشر شده است./836/د102/ق

ارسال نظرات