۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۳۹۶۸۲
آیت الله حیدری:

تکفیر و خونریزی خدمت به استکبار است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه توطئه­ های صورت گرفته در کشمیر همان توطئه ­های موجود در سایر کشورهای اسلامی است، گفت: دولت با استفاده از اهرم­ های دیپلماسی و بین المللی حتی الامکان جلوی خونریزی مسلمانان در کشمیر را بگیرد.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حوادث کشمیر، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی همواره در پی تفرقه میان مسلمانان است و در شرایط و بحران­ هاي کنونی استعمار و ایادی آن به صورت جدی پیگیر این مسأله بوده و هستند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث جاری در عراق، بحرین، سوریه و یمن، گفت: این حوادث نشان دهنده کشتار مسلمانان به دست همدیگر است که از این اقدامات تنها رژیم صهیونیستی امنیت می‌یابد و مسلمانان با بی توجهی به آن مشغول درگیری با خود هستند.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: قضایای کشمیر نمونه اتفاقات جاری در دیگر کشورهای اسلامی است که در این باره متأسفانه آل سعود سردمداری جریان ­های تکفیری با نام دفاع از اهل سنت و دیگر قضایا را بر عهده گرفته است که در آن شیعیان و طرفدران اهل بیت(ع) مورد ظلم و اجحاف و تجاوز قرار گرفتند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تکفیری­ ها در کشتارها حد و محدویت قائل نیستند، افزود: نمونه آن سر بریدن کودک 12 فلسطینی در جلوی دوربین­ های تلویزیونی است که در آن مشتی آدم وحشی و قرون وسطایی تحت عنوان مسائل تکفیری به جان مسلمانان افتادند.

 

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه شیعیان و اهل­ تسنن کشته شدگان قتل­ عام های صورت گرفته در کشورهای اسلامی هستند، تصریح کرد: اهل سنت رویگردان از همکاری با تکفیری­ ها مورد خشم و غضب چنین گروهایی قرار می گیرند، در حالی که تکفیر و خونریزی ارتباطی با سنت و قرآن کریم ندارد و خدمت به ایادی استکبار است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه توطئه­ های صورت گرفته در کشمیر همان توطئه­ های موجود در سایر کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: در این باره وزارت خارجه با بهره بردن از اهرم­ های دیپلماسی خود می تواند طرفین نزاع را بصورتی متقاعد کند که در صورت وجود مشکلات سیاسی با گفت وگو قابل حل شدن باشد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تز جمهوری اسلامی ایران درباره یمن، سوریه و بحرین مخالفت با کشتار و حل مسالمت آمیز از طریق گفت وگو است، افزود: انتظار ما از وزارت خارجه آن است که در این باره موضع گیری کند و با استفاده از اهرم­ های دیپلماسی و بین المللی حتی الامکان جلوی خونریزی مسلمانان را بگیرد./9456/302/ب2

ارسال نظرات